Ik eet alleen 's avonds en voor het slapen gaan nog even wat tussendoortjes. Hoe ongezond is dit?

's Middags ook wel eens tussen doortjes, en af en toe ook rond 10 - 12h. (Denk aan koekjes, vlees (broodbeleg), kaas en mars/twix e.d.)

Kan dit een ook oorzaak zijn dat ik me vaak moe voel na verloop van de halve middag?
Of is dat totaal irrelevant?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Het is een fabel, dat wanneer je na 19.00 uur s'avonds nog eet, dat je dan dik wordt. Kijk maar naar mediterrane landen. Daar eten ze om 21.00 uur nog, en daar zijn ze vaak slanker dan hier.
Het gaat erom wat je eet. Als je meer eet, dan de calorieen, die je verbrand, kom je aan. Je moet 3 fatsoenlijke maaltijden op een dag eten. Verder mag je 4 tussendoortjes eten. maar dan wel verantwoorde tussendoortjes. Natuurlijk mag je een keer in de week best chips eten e.d. Maar beperk het dus. Als je niet regelmatig eet en veel onzin eten eet, is het logisch dat je moe bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Calorieën die je voor het slapen neemt, verbrand je bijna niet. Je lichamelijke 'oventje' staat uit.

Het meest gezonden is om gedurende de dag meerdere kleine eetmomenten te hebben, dan loopt de inname van energie gelijk met de verbranding ervan. Maar neem wel gezonde tussendoortjes zoals een appel of soms een evergreen (nee, niet een heel pak!).

Zodra je veel gaat eten moet dit worden verbrand en dat gaat ten koste van de energie die je nodig hebt om te lopen fietsen denken etc. Dat je moe wordt van veel maar vooral moeilijk verteerbaar eten, kan dus wel kloppen.
13 jaar geleden
logisch dat je je moe voelt aan het eind van de middag.
je hebt in feite niets behoorlijks op, behalve veel suiker.
die suiker pept je wel even op, maar des te harder komt de dip erna aan.
het ontbijt is de basis, dat mag je zeker niet overslaan.
ontbijten dus, en gezond lunchen.
je bent suiker gewend, en je lichaam gaat er om vragen, maar wees sterk, en neem iets gezonders.
het zal dan niet lang duren of je hebt meer en langduriger energie.
13 jaar geleden
Je eet uiterst ongezond en je staat op de shortlist om een pattenpoef te worden als je tegen de 30 loopt, en daarvoor een vermoeid mens te zijn

Je moet

=> 's morgens een goed maar licht ontbijt nemen. Denk aan 30 gram Bran met een klein bakje magere yoghurt om een soort pap te krijgen, die je met gesloten ogen naarbinnen kunt werken

=> 's Middags twee (hooguit 3) boterhammen met kaas of zo, en
=> 's avonds een niet zout-, vet- en koolhydraat arme maatlijd (met veel groente) nemen. Maximaal met 100 gram vlees, maar beter met gekweekte vis.

Het geheim van de Smid:
Na 7 uur 's avonds moet je absoluut niets meer eten.
Geen koffie, maar thee met een zoetje en matig met alcohol.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb net gezien dat je 18 bent. In dat geval is het bovenstaande de beste raad die je in jouw gehele leven zult krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pattenpoef is een (opgeblazen) dikzak, zoals bijv, die nieuwslezer van RTL4.
Jongeman, jij vertelt MIJN levensverhaal. Ik was ook alleen maar stevig. Maar toen ik 30 was, was ik te dik en ik heb dat er nooit definitief afgekregen. Dat is het nare namelijk. Jij zult ook veel problemen krijgen met je gewicht. 18 jaar en al te zwaar.....
ik vindt het prima hoe lukt jou dat
eten is lekker ik lust wel 5 keer per dag een flink bord met lekker eten.
wat ik doe moet anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tussendoortjes die je 'altijd weer energie geven', zoals Mars, Twix etc. moet je wantrouwen, want die zorgen voor dips als je daar gevoelig voor bent. Van al die snelle energie word je duf en het grootste deel ervan wordt ook nog eens in de vorm van lichaamsvet opgeslagen.

Experimenteer er eens mee en beperk tussendoortjes tot een stukje kaas, worst of een handje noten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je eet op een moment dat jouw lichaam eigenlijk in rust moet komen volgens het normale bioritme van jou. Vlak voor het slapen eten betekent dat jouw spijsverteringsstelsel heftig moet werken om een moment dat er juist om rust wordt gevraagd.