Weet er iemand een gemakkelijk dieet voor een bouwvakker?

Slaatjes veel groenten fruit ik begrijp het wel,maar als bouwvakker is dat niet zo makkelijk (volgens mij toch niet) wij kunnen niet uitgebreid of om het uur eten volgens sommige diëten .

s'morgens 10 min om te eten en in de middag 20 min s'avonds dan warm eten (18u) en paar uur later weer bed in want de volgende dag staat snel voor de deur al je er om 04u uit moet.

Nu is men vraag kan ik ergens toch gezond eten en terwijl ook vermageren.
Sporten ga ik niet doen want de mens komt zo al moe genoeg thuis van een hele dag men gewichten te zeulen.

Ik heb zo'n beetje last van een "bierbuik" mijn pintjes heb ik ondertussen gelaten (typisch bouwvakker eeh)
En voor mijn gezondheid is het zekers niet slecht vooral men rug en men knieën krijgen enorm last van men gewicht momenteel weeg ik 105kg en door men gestalte zou ik volgens de dokter zoiets van een 95 kg moeten wegen dit komt omdat ik nogal grof van gebeende ben. (struis)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ook ik wilde afvallen nooit te moeilijk maken, alles apart koken, afwegen e.d. niets voor mij ;) Toch kan ik vrij eenvoudig afvallen op mijn eigen manier. Misschien werkt dit ook voor jou? Neem van al je maaltijden de helft. Eet je normaal in de ochtend 4 bruine boterhammen dan neem je er nu twee maar wel gewoon met normaal beleg. Eet je normaal graag kaas of hagelslag dan doe je dat er nu ook gewoon op. Ook tijdens het avondeten. Eet je normaal af en toe patat dan eet je dat nu ook alleen.. de helft! Tussendoortjes en alcohol (max 1 glas) moet je wel gaan vervangen. Neem je normaal een snickers dan neem je daar nu bijvoorbeeld 5 (kleine) zuurtjes of 10 pepermuntjes voor in de plaats (suiker is minder erg dan chocolade) en pepermunt of kauwgom zit bijna niets in. Maar 2 keer per week kun je wel een klein stukje chocolade nemen hoor :) Drink wel goed de hele dag door.. (je urine moet kleurloos zijn) Thee helpt vaak erg goed, liefst zonder suiker uiteraard. Je zult merken dat je in het begin wel een beetje een honger gevoel hebt maar dit zal snel verdwijnen. Je lichaam moet gewoon even wennen aan minder verzadiging. Kortom: in principe mag je eigenlijk alles eten, alleen wat minder. Merk je dat het goed gaat dan volhouden, gaat het moeizaam neem dan nog een klein beetje minder. Succes!

Slaatjes daar val je echt niet vanaf ! van salade wel. Eet vezelrijk dat geeft langer een voller gevoel. probeer vette dingen en het bier te laten staan. Toegevoegd na 1 uur: Honger jezelf niet uit, maar eet het juiste voedsel.

As bouwvakker bent u al meer in beweging dan iemand met een zittend beroep,en zul je toch een andere energieopbouw hebben. Bouwvakkeren op 1 boterhammetje light gaat niet lukken denk ik. Maak eens een afspraak met een dietist die kan , rekening houdend met uw werk een goed advies geven. Of dat een makkelijk dieet is, is wer wat anders natuurlijk

Minder eten, en wat je eet moet gezond zijn. Dus vier boterhammen in de ochtend met wat fruit en 4 in de middag met fruit en savonds een bord # normaal# eten. Sausjes en frisdrank en sancks laten staan.

Op deze site kan je u laten coachen,en je krijgt elke dag realistische tips toegestuurd: http://www.kilootjeminder.be/

Het spijt me, vraagsteller, maar in plaats van een (min of meer) algemeen dieet voor een figuur als van jou te geven, lijkt het me toch echt beter dat je een specialist, dus een diëtist raadpleegt. Niet meer gratis, maar veiliger.

Bronnen:
Kennis

mijn broer is tijdelijk bouwvakker geweest, pfff 't lijkt me inderdaad moeilijk om een beetje goed op je eetpatroon te letten als je daar niet echt de kans voor krijgt. Ik denk dat je het beste voor volkoren producten kunt gaan, deze vullen goed en dus ben je minder tijd kwijt aan eten. ook kun je inplaats van een flesje water, een flesje fruitontbijt meenemen want tussendoor drinken doen bouwvakkers volgens mij wel, toch?! ;-) dus als je dan fruitontbijt (bijv. van het merk Hero) drinkt dan eet je in feite ook gelijk wat. Ook nog steeds veel water drinken hoor!!! en misschien kun je tussendoortjes met veel vet en suiker beter laten staan voor je buikje ;-) als je dan toch een tussendoortje nodig hebt omdat je anders echt veel trek krijgt, een bouwvakker is tenslotte wel heel intensief bezig elke dag, dan kun je misschien het best een plak volkoren ontbijtkoek nemen, vult erg goed. Van het merk Wieger-Ketellapper bestaan er handig los verpakte ontbijtkoek-plakken, speciaal als tussendoortje...misschien ken je ze wel, ze heten Snelle Jelle zowel de fruitontbijt van Hero als de Snelle Jelle van Wieger-Ketellapper zijn in meerdere smaken verkrijgbaar en in de supermarkt. succes!

je zou een eiwit dieet kunnen gaan proberen. Of u gaat een 3 dagen dieet proberen. Dan gaat u vrijdag zaterdag en zondag dieten en tijdens werk weer normaal.

Bronnen:
www.3dagendieetvolgen.nl

Ik zou geen eten uit de frituur meer nemen, geen witbrood, en geen frisdranken / chips. Dat scheelt ook al een hele boel. Goed dat je bier al laat staan. En niet gaan overeten. Bananen zijn gezond, vult de maag ook.

Diëten zijn een ramp, je denkt dan de hele tijd aan eten. Zoals elders al gemeld: volg gewoon een paar voedingsregels die mij ook hebben geholpen: - Eet 's ochtends een uitgebreid en voedzaam ontbijt (eieren, volkorenbrood, worst, maar ook fruit). - Eet als je tussendoor honger hebt. Je kunt altijd een paar noten of iets als kaas eten, alleen 's avonds niet (dan worden vetten opgenomen). - Eet altijd bewust! Eet dus altijd aan tafel. Eet niet voor de tv, aan de computer of tijdens het autorijden, en lees niet tijdens het eten. - Vermijd zoetigheden, want daar krijg je honger van. Vermijd ook zoetstoffen (worden in de varkensfokkerij gebruikt). - Vermijd lichte koolhydraten (pizza, pasta, chips, ketchup) en vermijd alle snacks. - Drink geen zoete dranken. - Drink veel water (vult de maag en vertraagt de spijsvertering). - Eet rood fruit en rode groente (liefst rauw, dat is beter voor de spijsvertering). - Minder voorbewerkt voedsel (bijvoorbeeld volkoren zuurdesembrood) is beter dan voorbewerkt voedsel (zoals witbrood). - Vermijd alcohol (veel calorieën).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100