Maakt het bij een dieet uit op welk tijdstip je eet?

Ik ben begonnen aan een dieet, maar mijn ritme is heel onregelmatig. Meestal eet ik rond 8 uur 's avonds, maar soms ook al om 6 uur. Ook varieert mijn ontbijttijd tussen half 7 en half 11. Val je meer af als je een vast ritme aanhoudt of als je pas gaat eten als je honger hebt (wel dezelfde hoeveelheden)?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De tijden waarop je eet, maakt bij het afvallen niet zoveel uit. Je stofwisseling is wel gebaat bij regelmaat en gespreide maaltijden. Dan bereikt je lichaam eerder zijn gezonde gewicht. Over dagritme: Een ontbijt in de ochtend helpt daarbij. De stofwisseling komt aan het begin van de dag op gang. Er is dan energie genoeg voor school/werk. Dat je van 's avonds na 8 uur eten dik wordt, is bovendien een fabel. En: Je valt niet sneller af als je een uurtje eerder of later eet. Wat veel bepalender is wat je eet en hoeveel en hoe vaak. Neem de tijd/rust om bewust te eten! weet: Als je van het eten kunt genieten, houd je het veel makkelijker vol. Wat belangrijk is: Niet de tijd waarop je eet, maar uiteindelijk je gezonde gewicht bereiken.

Het is belangrijk om 3 maaltijden te nemen en 2 a 3 tussendoortjes per dag. Half elf is beetje telaat voor een ontbijt, mijn dieetiste vertelde me dat je beter wat vroeger je ontbijt kan nemen dan komt je spijsvertering op gang. Je moet een vast ritme aanhouden, zodat je spijsvertering blijft werken dan val je op een gezonde manier af. Succes! Zelf neem ik mijn ontbijt om half 8, mijn lunch om half 1 en mijn avondeten om 19u. Niet te vergeten de gezonde tussendoortjes ben er al flink mee afgevallen

Bronnen:
Mezelf

Een dieet werkt alleen als je die kunt blijven volhouden. Als een vast ritme niets voor jou is, dan ben je ook niet verplicht om dat te doen. Het tijdstip van de maaltijden maakt niets uit, zolang je maar zorgt dat je geen energierijke maaltijden gebruikt vlak voordat je gaat slapen. Om 8 uur 's avonds eten is geen probleem, als dat jou ritme is, dan is dat zo. Eet als je honger hebt, volg je eigen ritme. Waar het uiteindelijk om gaat is het aantal caloriën dat je binnen krijgt en de energie die je verbruikt. Wel is het aan te raden om je ontbijt niet over te slaan, maar als je bijvoorbeeld uitslaapt en pas om 11 uur eet, dan is dat geen probleem.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100