Brokkelige nagels
Wondjes die slecht genezen
Haaruitval
Moeheid
Neerslachtig
Flauw of duizelig.

Je kunt alle kanten op, net zoals het eerste antwoord zegt.
Je vraag is als 'welke symptomen heb je als je ziek bent'
Ligt er aan welke ziekte.

Heb je ergens last van, dan kun je beter vragen op welk vitaminegebrek dat zou kunnen wijzen.
Wilde je voorbeelden van symptomen, dan heb je nu wat goede antwoorden. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bij elk vitaminetekort horen verschillende klachten. Dus dat merk je wel. bij vitamine A tekort kan je een droge huid krijgen en slechte ogen, bij vitamine D tekort krijg je slechte nagels. vitamine C is belangrijk voor je weerstand en zo kan je eigenlijk elke vitamine gewoon googlen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
blaren in je mond
zeer tandvlees
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij sommige vitamines, bijvoorbeeld B12 kan je enkele jaren te kort hebben en al schade aan je lichaam krijgen voor dat je je realiseer dat je een te kort heb. Op het moment dat het wel onderkent word is er al schade veroorzaakt.
Daarom adviseer ik altijd, als je toch je bloed laat prikken, laat even B12 meenemen, kost bijna niets. En als blijkt dat je tekort heb, kan je enorme problemen voorkomen.
Overigens zijn andere vitamines ook belangrijk natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf vast stellen of je vitamine tekort hebt is niet mogenlijk daar moet je echt voor naar de dokter, voor een bloed onderzoek.Als jij je niet lekker voelt moet je gewoon even nalaten kijken,voel jij je goed,dan is er w.s niks aan de hand.
12 jaar geleden
Veel aften in je mond. Die afscheurden stukjes in je mond en soms doet het pijn.
En droge huid kan soms ook de oorzaak zijn.