Wie heeft er ervaring met Metabolic balance?

Zit erover te denken om hieraan mee te doen.Dmv mijn bloedwaardes kan men een speciaal eetprogramma voor mij maken waardoor ik kan afvallen en mn gezondheid kan verbeteren.

Toegevoegd na 1 dag:
http://www.metabolic-balance.com/nl/desktopdefault.aspx/tabid-860/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K
Ritsuka
12 jaar geleden
Google eens op clean eating, veel goedkoper en effectiever

Antwoorden (2)

Het 'Metabolic Balance' dieet is gebaseerd op een koolhydraat arm dieet. Het koolhydraat-arm dieet kent voor- en tegenstanders. Er is zelfs onlangs onderzoek gedaan of het eten van chocolade en andere zoetigheid als hulpmiddel erbij werkt en dat was het geval ;-)

Zie: http://jojo-effect.org/chocolade

Je kunt jezelf veel geld besparen. Want de methode met het bepalen van bloedwaardes is nooit bewezen. Er zijn veel betere methodes beschikbaar.

Afvallen is altijd een combinatie van gezonder eten, meer bewegen, veel water drinken, etc. en vooral je mindset veranderen en je leefgewoontes onder de loep nemen. Pas op met methodes die alleen gebaseerd zijn op een dieet, dat werkt namelijk niet. Je valt er wel mee af, maar na verloop van tijd kom je ook weer aan. Dat beruchte gejojo zeg maar... werkt frustrerend!

Zoek een manier die bij jou past. Zelf heb ik veel gehad aan het mentale dieetplan, daar krijg je echt goede coaching en je verandert dus de manier waarop je omgaat met afvallen, je leefwijze, eetpatroon, etc. En het is helemaal niet duur, plus ik kreeg garantie, dat geeft een goed gevoel!

Succes met je strijd tegen de kilo's!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik las laatst juist heel veel negatieve review over het mentale dieet plan van katja kallens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben het niet helemaal met je eens spiegeltje het is niet gebaseerd op een koolhydraatarmdieet,maar het gaat uit van je bloedwaardes waar men 20 jaar mee bezig is geweest met behulp van artsen en voedingswetenschappers,dus wat me hiervan aanspreekt is dat het heel persoonlijk gericht is (zodat je eindelijk kan weten wat je juist wel en beter niet kan eten,en dan bedoel ik fijn afgestemd......en daardoor leer je je lichaam beter kennen/voelen)en dat het je kan helpen bij allerlei klachten zoals in mijn geval bv fibromyalgie(heeft ook met opeenhoping van afvalstoffen te maken),maar verder word er ook gekeken naar je hormonale verstoringen en nog zoveel meer en ik krijg de garantie dat als ik niet mn streefgewicht bereik ik 75% terug krijg,maar waar je wel gelijk in hebt is dat de mindset natuurlijk wel erg belangrijk is,maar mijn vraag was eigenlijk of iemand ervaring heeft met de Metabolic balance...........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ritsuka: Ik heb geen ervaring met het mentale dieet plan, ik denk dat het iets persoonlijks is, het moet bij je passen. @u2d Ik heb nog geen bewijs kunnen vinden voor de werking van metabolic, ik denk dat het goedkoper is als je de hormonale waardes in je bloed via de huisarts laat prikken. Het enige wat werkelijk van invloed is op je stofwisseling is bijv. de werking van je schildklier. En of je bloedsuiker wel goed is (diabetes test). Verder is het individueel hoe je spijsvertering werkt, die is nu eenmaal bij de een sneller dan bij de ander. Ook zaken als leeftijd en je huidige voedingspatroon speelt een belangrijke rol. Ik ben benieuwd hoe het je zal vergaan met metabolic mocht je daarvoor kiezen. Kies in ieder geval voor iets wat echt bij je past en onderzoek goed of de werking ook bewezen is. Informeer er eens naar bij je huisarts bijvoorbeeld, of bij een diëtiste. Succes!
Het Metabolic Balance Programma is geen dieet. Er wordt gekeken welke voeding het beste bij jouw past waardoor je de voedingstoffen binnen krijgt die je nodig heb om weer terug in balans te komen. De symptomen hiervan zijn dat je hormonen en gewicht ook weer in balans komen waardoor "klachten" verminderen of zelfs verdwijnen. Het is niet een koolhydraat arm dieet. De meeste mensen eten wel verkeerde koolhydraten en te weinig proteine en goede vetten. De combinatie hiervan is vaak de oorzaak en de oplossing van overgewicht en hormonale klachten. Daarnaarst wordt ook het medisch verleden meegenomen in het programma. Metabolic Balance is niet te vergelijken met dieten zoals het mentale dieet en andere. Het is een wetenschappelijk programma én bewezen het meeste succes te hebben in vergelijking met weight watchers enz voor lange termijn gewichts behoud.