Waar kan ik vegan oliebollen kopen in de supermarkt?

Het liefst met krenten. Welke supermarkt verkoopt zulke veganistische oliebollen?

2.2K
SentWierda
3 jaar geleden
Of ze even lekker zijn als gewone oliebollen? Geen eieren. geen roomboter, geen melk.
En dan niet per ongeluk basterdsuiker strooien...
Amadea
3 jaar geleden
Wat is er dan dierlijk aan basterdsuiker?
SentWierda
3 jaar geleden
Veganisten kiezen voor stevia i.p.v. witte basterdsuiker. Ze kiezen voor 100% zekerheid, omdat het nogal gecompliceerd is.
Bietsuiker is veganistisch - dus als je 100% zeker weet dat het alleen bietsuiker is, dan kun je als veganist witte basterdsuiker eten.
Rietsuiker is niet veganistisch. Om rietsuiker wit te maken wordt beenderkool gebruikt. De grondstof daarvan: koeienbotten. Dus witte basterdsuiker van rietsuiker is niet veganistisch.
Bronnen o.a.: https://joop.bnnvara.nl/nieuws/veganisten-opgelet-suiker-is-misschien-niet-helemaal-diervrij

Antwoorden (1)

https://www.veganisme.org/vegan-oliebollenkramen/
In deze link vind je verkoopadressen in het hele land.

Heel veel oliebollenkramen en gebakskramen zie ik.
Bovendien John's Bakery in Helmond bv en ook Heavenly's Cupcakes in Rotterdam.
Verder zo geen grote supermarkt/ketens te vinden.
Kijk in je mij onbekende regio om een dichtbij zijnde oliebollenkraam te vinden.