Hoe kan ik mijn honger stillen?

De laatste tijd heb ik ontzettend veel honger/trek terwijl ik best wel eet. Wel allemaal boterhammen en fruit/groente, dus volgens mij niet schadelijk, maar ik heb ook een onbedwingbare trek in snacks en ander voedsel vol calorieën.
Hoe kan ik mijn honger stillen zonder allemaal dure middeltjes te kopen en zonder me helemaal vol te proppen met snacks?
En kom je van brood ook aan?

Toegevoegd na 22 uur:
Voor extra informatie aangezien daarnaar gevraagd werd:
Ik ben 19, een vrouw, volgens voedingscentrum is mijn BMI precies goed, maar aangezien ik niet zeker weet of ik die op goeievraag.nl mag zetten ga ik dat niet doen.
Ik eet vooral volkoren boterhammen met kaas/worst, mandarijntjes, appels, komkommer etc.
Ik let niet perse op de calorieën van een product en ik wil ook niet perse afvallen, ik ben hartstikke tevreden met mijn figuur, maar ik heb geen zin om veel aan te komen. Vandaar :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij moet je wat minder op calorieën gaan letten.
Ritsuka
12 jaar geleden
Hoe oud ben je? Jongen of meisje? Wat doe je aan beweging? Wat eet je precies op een dag? Wel goed dat je vooral op groente en fruit snackt.
Eet je volkorenbrood?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om een goed beeld te krijgen! Zouden we moeten weten wat je nu allemaal eet en hoeveel. Wat bedoel je met snacks en vol voedsel. Wat voor eten is dat? Hoe oud ben je! Hoe actief is je leven! wat is je gewicht en lengte. Echt heel belangrijk om te weten voordat ik je goed advies kan geven...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook.
Vooral s'nachts.Ik heb dan wel ondergewicht,maar ik wil er meestal niet aan toegeven.
Ik eet vooral fruit,groente en yoghurt en een beschuitje enzo,en dan voel ik toch dat mijn lichaam behoefte krijgt aan brood en dat soort dingen.
Het is toch een signaal van je lichaam dat je meer moet binnen krijgen,misschien bij jou ook?
Vette snacks zijn calorierijk die moet je gwn niet nemen,is toch niet gezond.
Brood,pap en kwark is beter en wordt je( met mate) niet dik van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt, denk ik een verkeerde associatie met voedsel. Als je honger hebt vraagt je lichaam om eten, Dat doet het lichaam niet zo maar. Je bent in de groei dus honger lijden is niet aan te raden. Eet die extra boterham of een extra stukje fruit. Eet eens gewoon (wel gezond )wat meer. Je zult zien dat je lichaam het gebruikt voor processen in je lichaam om alles goed draaiende te houden, en dan bedoel ik niet dat je dikker wordt. ;-) Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dacht het wel, de borsten van de vrouwen alleen al groeien door tot ongeveer de 21ste. De hersenen, toch wel belangrijk, dacht ik zo, tussen 20 en 25 jaar..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diëten zijn een ramp, je denkt dan de hele tijd aan eten. Zoals elders al gemeld: volg gewoon een paar voedingsregels: - Eet 's ochtends een uitgebreid en voedzaam ontbijt (eieren, volkorenbrood, worst, maar ook fruit).
- Eet als je tussendoor honger hebt. Je kunt altijd een paar noten of iets als kaas eten, alleen 's avonds niet (dan worden vetten opgenomen).
- Eet altijd bewust! Eet dus altijd aan tafel. Eet niet voor de tv, aan de computer of tijdens het autorijden, en lees niet tijdens het eten.
- Vermijd zoetigheden, want daar krijg je honger van. Vermijd ook zoetstoffen (worden in de varkensfokkerij gebruikt).
- Vermijd lichte koolhydraten (pizza, pasta, chips, ketchup) en vermijd alle snacks.
- Drink geen zoete dranken.
- Drink veel water (vult de maag en vertraagt de spijsvertering).
- Eet rood fruit en rode groente (liefst rauw, dat is beter voor de spijsvertering).
- Minder voorbewerkt voedsel (bijvoorbeeld volkoren zuurdesembrood) is beter dan voorbewerkt voedsel (zoals witbrood).
- Vermijd alcohol (veel calorieën). Je zult je fantastisch voelen, niet alleen omdat je gewicht verliest, maar ook omdat je, als je deze regels volgt, gezond eet. Bovendien heeft het een positief effect op je darmflora, waardoor je minder trek zult hebben en minder zin zult hebben in snacks en zoetigheden. Bronnen:
- http://iitm.be/psicologicos
Ritsuka
12 jaar geleden
Ontbijtkoek bevat wel weer veel suikers, dat is minder..

Het beste antwoord

Eet als je tussendoor honger hebt. Je kunt altijd een paar noten of iets als kaas eten, alleen 's avonds niet (dan worden vetten opgenomen). En eet altijd bewust! Eet dus altijd aan tafel. Eet niet voor de tv, aan de computer of tijdens het autorijden, en lees niet tijdens het eten:

- Eet 's ochtends een uitgebreid en voedzaam ontbijt (eieren, volkorenbrood, worst, maar ook fruit).
- Eet 's avonds weinig, 's nachts helemaal niets.
- Vermijd zoetigheden, want daar krijg je honger van. Vermijd ook zoetstoffen (worden in de varkensfokkerij gebruikt).
- Drink veel water (vult de maag en vertraagt de spijsvertering).
- Eet rood fruit en rode groente (liefst rauw, dat is beter voor de spijsvertering).
- Minder voorbewerkt voedsel (bijvoorbeeld volkoren zuurdesembrood) is beter dan voorbewerkt voedsel (zoals witbrood).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als antwoord op je eerste vraag; het helpt om veel water te drinken daar raakt je lichaam vol van en vergeet dan even het sein door te geven dat je honger hebt. Als je honger hebt kun je inderdaad best een boterham eten als dat nog niet genoeg vult kan je brood proberen wat zwaarder valt. Om toch te zorgen dat je niet te veel snoept is toch om het tr vermijden. En van brood kom je niet aan, behalve als je er ongezond beleg op dort. De reden dat je zo een honger hebt kan zijn dat je een groei speurt gast krijgen en/of dat je in de puberteit bent ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent. Nog succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correctie: van brood kun je weldegelijk aankomen, vooral als je onvolwaardig brood eet (eet gewoon volkoren brood) en voor elk voedingsmiddel geldt: eet er teveel van en je komt aan. Dat geldt dus ook voor brood - zelfs al zou je volkoren brood zonder beleg eten, als je daar teveel van eet kom je nog steeds aan.
Misschien heeft je lichaam toch behoefte aan wat steviger maaltijden dus ook met aardappelen/pasta/vlees of vleesvervanger e.d.
Wel heel goed dat je al veel groente en fruit eet trouwens !
Als ik alleen maar brood eet ga ik ook op zoek naar snoep.
Als ik een stevige warme maaltijd opheb, heb ik daar geen last van.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is 'de laatste tijd' sinds het zo koud is? Dan zou dat een reden kunnen zijn, misschien moet je toch wat meer of voedzamer eten. 'Allemaal boterhammen en fruit/groente' zegt niet zoveel, als je een paar witte boterhammen eet en een bos wortels per dag, is dat niet voldoende, bijvoorbeeld.
Als het 'zomaar' lijkt en je kunt er geen verklaring voor vinden en je eet tegen de klippen op en het is nog niet genoeg, dan zou ik eens bij de huisarts langsgaan, misschien werkt je schildklier bijvoorbeeld iets te hard.
Houd in gedachten dat snacks de honger niet stillen - ja, heel even, maar niet lang genoeg, terwijl je wel veel binnenkrijgt dat niet zo goed voor je is (denk aan zout en als je verder goed eet ook veel teveel vet).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook een plus van mij!
Het zou inderdaad kunnen liggen aan het weer, dat het koud is.
Ik eet eigenlijk altijd volkoren boterhammen met kaas/worst (meestal 4 of meer op een dag, ben 1.67 lang) en mandarijnen ben ik gek op :)
Van brood met dun light boter/halvarine erop word je niet zwaarder/dikker..tenzij je zo vreselijk veel eet dat het tot een overmaat aan suiker in je lichaam leidt.

Als je altijd maar honger houdt..moet je vòòr de maaltijd een beetje water drinken...daarna goed en stevig, liefst vezelrijk alsmede met een weinig onverzadigde vetten, eten en vervolgens veel water drinken.

Een beetje hartig mag je voeding in het begin wel zijn..maar dat moet je later weer wat gaan afbouwen.

Je hongergevoel zou dan vervolgens aanzienlijk moeten gaan afnemen.

Houd je echter tòch honger.. eet dàn dingen als komkommer en augurken..want in beide zitten weinig tot geen koolhydraten en dus leidt dit niet tot meer gewicht.

Krijg je desondanks wéér honger..drink dàn heel veel thee..dat vult goed zonder dat je er een gram van aankomt.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thee is inderdaad een goede oplossing! Lekker en stilt de behoefte aan lekkers en (veel) voedsel voor een tijdje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen light boter of halvarine, dat is plastic boter, en echt troep!! Als je toch boter wilt gebruiken dan kun je beter gewoon normaal roomboter smeren of ook lekker kokosolie. Ga gewoon voor eerlijke producten
In de antwoorden die ik lees gaat niemand in op het blote feit dat je honger hebt. Het lichaam vraagt om voedsel.
Dat zal een oorzaak hebben. Je geeft niet aan wat je BMI is. Zit het in de "ideale sector" aan de hoge of aan de lage kant. Zou het zo erg zijn als je, tijdelijk, wat in gewicht toenam? Voedingsadviezen zijn genoeg genoemd, koolhydraten (brood, deegwaren) zijn de directe brandstof. Wordt BIJ OVERMAAT als vet opgeslagen.
Vlees, vis, peulvruchten, melkeiwit als kaas en yoghurt, zijn bouwstoffen, laten het gewicht vrijwel niet toenemen.
Eet peulvruchten als je niet teveel vlees wilt eten. Goedkoop, vult en stilt de honger uitstekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord! Alleen sommige zaken, zoals honger en BMI worden wel benoemd maar heb je waarschijnlijk niet gelezen.