Is het normaal dat ik binnen 2 weken 2 kg aankom nadat ik mijn dieet heb beëindigt? Zie extra uitleg!

Ik heb mijn streefgewicht bereikt. Nu eet ik normaal. Zeker niet te veel. Ik eet gezonde koolhydraten. Mijn voorkeur gaat naar volkoren producten, fruit en magere zuivelproducten. Ook snoep ik niet. Toch ben ik opeens binnen 2 weken 2 kg aangekomen. Ik hoorde dat dit komt door het stapelen van koolhydraten en water in je glycogeenvoorraad. Is dit waar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

niet zo gek hoor! je lichaam gaat tijdens een dieet in de spaarstand en gaat vanalles opslaan uit nood.als je dan stopt met het dieet en weer gewoon gaat eten heb je ineens weer genoeg van alles en je lichaam gaat dan heel snel alles weer opslaan voor het geval er weer niet genoeg binnenkomt.dat in nu het jojo effect. daarom kun je veel beter je leefstijl aanpassen voor altijd ipv dieeten. let ook even goed op dat je niet teveel zout eet voor het geval je misschien vocht vasthoud.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100