Hoelang blijven producten en ingredienten in borstvoeding aanwezig?

Ons zoontje is allergisch voor kippen-ei. Zowel t eiwit als t eigeel. Ni geeft mijn vriendin nog borstvoeding. Gister heeft ze waarschijnlijk iets van ei binnengekregen waardoor mijn zoontje een allergische reactie kreeg na de voeding. Gelukkig waren we er snel bij. Maar hoe lang duurt het nu voordat de melk van mijn vriendin weer zuiver is. Voordat er geen resten meer van t ei in zitten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben op zoek gegaan naar de bron voor de bewering en heb deze gevonden. Er zit geen kippeeiwit in moedermelk, eiwitten worden afgebroken tot aminozuren voor opname in het lichaam en dan weer gesynthetiseerd tot humane eiwitten Ik ben op zoek gegaan naar de bron van deze bewering dat kippeeiwit in moedermelk zou zitten en heb 2 studies van dezelfde onderzoeker gevonden naar deze vorm van overdracht van kippeeiwit. Het artikel staat in de bron. Conclusie: kippeneiwit in moedermelk houdt verband met de hoeveelheid kippeeiwit die de moeder eet maar een deel van de moeders hebben of een vertraagde uitscheiding of geen kippeiwit in de moedermelk. Het is een dubbelblinde studie met moeders met kippeeiwit gevoelige kinderen die borstvoeding krijgen. Een deel krijgt voeding met kippeeiwit, de andere groep een kippeeiwit vrije voeding. De metingen leiden tot bovenstaande conclusie maar in het artikel staat ook dat bij aantal van de moeders die de kippeeiwit vrije voeding hebben gekregen ook kippeeiwit in de moedermelk is gemeten. Ik heb mijn vragen bij de resultaten van de metingen want eiwitbepalingen zijn notoir gevoelig voor kruisreacties met andere eiwitten. Toegevoegd na 16 uur: @ magweg Mocht je het toch overtuigd zijn dat eiwit via de moedermelk wordt doorgegeven dan zou ik ook de andere bevinding in het artikel serieus nemen namelijk dat bij vrouwen die geen kippeneiwit hebben gegeten ook kippeneiwit in de moedermelk is gemeten en je moet aannemen dat er altijd kippeneiwit in moedermelk aanwezig kan zijn.

Bronnen:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18498416

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100