In ons restaurant staat een papegaai. Mag je wel of niet broodjes klaarmaken in dezelfde ruimte.?

Wij willen dus een koel/werkbank neerzetten in het restaurant, maar mag dit, omdat ook de kooi met de papegaai in de zelfde ruimte staat...

1.8K
Ritsuka
een jaar geleden
Ik zou niet in dat restaurant eten

Antwoorden (1)

Bedrijven die werken met levensmiddelen moeten voldoen aan de HACCP-richtlijnen voor voedselveilig werken. In Verordening (EG) nr. 852/2004 staat in bijlage 2, hoofdstuk 9 het volgende:

Adequate maatregelen moeten worden getroffen om schadelijke organismen te
bestrijden. Er moeten ook adequate maatregelen worden getroffen om te voor
komen dat huisdieren op plaatsen kunnen komen waar levensmiddelen worden
bewerkt, gehanteerd of opgeslagen (of, indien de bevoegde autoriteiten zulks
in speciale gevallen toestaan, om te voorkomen dat huisdieren die daar wel
komen verontreiniging van de levensmiddelen veroorzaken).
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Papegaaien zijn geen schone beesten https://www.rivm.nl/papegaaienziekte
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
En niet alleen schoon maar weet je wel hoeveel stof eruit de veren komt als ie zich schud...om over het knoeien met voer maar niet te spreken.