Welke producten kan je gebruiken om na antibiotica je darmflora weer goed te krijgen?

Ik zoek producten die goed verkrijgbaar zijn, en zonder zuivel.

Toegevoegd na 43 minuten:
Met goed verkrijgbaar bedoel ik dingen die je bijvoorbeeld in de supermarkt of kruidvat kan kopen, dus die ze in elk winkelcentrumpje wel verkopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet dat dan, volgens mij kan je lichaam dit prima zelf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het moest, had ik wel geschreven 'Welke producten moet je gebruiken...' ;)
Natuurlijk kan je lichaam het zelf, maar mijn darmen zijn flink van slag, en het is wel fijn om het sneller weer normaal te krijgen.

Antwoorden (8)

http://www.natren.nl/producten.html claimt hiervoor bijzonder geschikt te zijn.

zelf zeggen ze: Bijwerkingen van antibiotica
De gunstige bacteriën in ons lichaam helpen ons bij het verteren van ons voedsel en het opnemen van de vitaminen en voedingsstoffen daaruit. Ze beschermen ons daarnaast ook tegen ziekte en zorgen voor onze weerstand. Schadelijke indringers krijgen de kans niet zich te nestelen en worden weer afgevoerd. Maar met een antibioticakuur worden ook deze gunstige bacteriën gedood en krijgen ziekmakende bacteriën of schimmels de kans de opengevallen plaatsen in te nemen.
Bijwerkingen die kunnen ontstaan:

diarree
schimmelinfectie van huid of slijmvliezen
tekort aan vitamine B en K
jeuk en huiduitslag

Probiotica helpen de balans te herstellen
Na een antibioticakuur is het zaak de natuurlijke balans weer te herstellen. Met een gezonde darmflora worden bovenstaande bijwerkingen verholpen. Natren heeft de meest krachtige, werkzame probiotica die verkrijgbaar zijn. Lees meer over de kracht van de probiotica van Natren of lees meer over de producten uit het assortiment van Natren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probiotica, bijv. van Orthica
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt waarschijnlijk vreemd, maar het allerbeste "product" om je darmflora weer goed te krijgen is: tijd.

Met andere woorden: gewoon niets speciaals doen, niets gebruiken. Geen medicijnen, geen andere hulpmiddelen.

Ga maar na: bij pasgeboren baby's komt een gezonde darmflora na de geboorte ook gewoon vanzelf binnen.

Het enige dat je hoeft te doen is: niet al te superschoon zijn. Dus niet je handen na elk kleinigheidje desinfecteren. Als je een mandarijn eet en een partje valt op de grond: niet weggooien, maar oprapen en gewoon opeten.

Die darmflora komt dan vanzelf weer terug.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, ik had er nog nooit van gehoort dat dit nodig zou zijn.
Iedere darmflora uniek en individueel bepaald. Producten kunnen enkel tijdelijk de darmflora 'ondersteunen' maar niet herstellen. Herstellen doet het lichaam zelf.

De eigen symbionte flora kan dermate ver uit evenwicht zijn, dat het eigen herstel een belangrijke hulp nodig heeft. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn na een antibioticakuur.

Preparaten zoals bifidus culturen, biogarde, yakult, etc. kunnen dan een tijdelijke ondersteuning zijn.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik lees net dat het geen zuivelproducten mogen zijn. Probeer dan 'Aciforce Probioticum' van Vogel. Dit middel dient voor ondersteuning van de darmflora na een antibioticakuur.

http://www.avogel.nl/webwinkel/producten/aciforce-probiotica-probioticum.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of de darmwerkingbevorderende producten van Kruidvat of Etos een duidelijk bewezen werking hebben waag ik eerlijk gezegd te betwijfelen. Ik maak mezelf wijs dat het bij een ab-kuur wel helpt maar echt hardmaken kan ik dat niet. Mogelijk moet je onderstaande url eens aanklikken voor een overzichtje over wat flauwekul, mogelijk wel en bewezen werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het allersimpelste: gewone yoghurt. Maar als je geen zuivel wilt, dan wordt het een probleem, al die zogenaamde probioticadrankjes bestaan ook gewoon uit mierzoete zuivel.
Er zijn wel aparte middelen die zeggen hetzelfde te doen, zoals Probiotica plus, maar daarvoor zul je naar een drogist of apotheek moeten.
Ik betwijfel ten zeerste of dit het herstel van je darmflora versnelt, maar ja, het is aan jou om het al dan niet te proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sojayoghurt ed. zullen toch wel dezelfde bacteriën of iets dergelijks bevatten als echte yoghurt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou heel goed kunnen, het gaat om de bacteriën die voor de fermentatie zorgen. Je kunt het uitproberen!
Je zou een probiotica kunnen proberen. Van de vele onderzoeken die gedaan zijn met de vele bacteriestammen, is het effect bij antibioticagebruik het beste onderzocht.

Kies een product met meerdere soorten bacteriën. Iedere bacterie soort lijkt andere eigenschappen te hebben, waardoor een product met meerdere soorten bacteriën een bredere werking heeft.

Bij de drogist zijn meestal verschillende probiotica producten verkrijgbaar. Ze kunnen je vast helpen bij je keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probiotica werken niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpel zeggen dat iets niet werkt zonder argumenten is net als water naar de zee brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verdiep je eens in wetenschappelijke onderzoeken hierover.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik gedaan!Er is veel meer dan Yakult met suikers erin waarvan ik de werkzaamheid ook betwijfelt. Meervoudige Probiotica stammen met de juiste koolhydraat verbindingen overleven de maagsappen wel (capsules). Yoghurt met 1 of 2 stammen bijna niet tot niet. probiotica capsules dien je op een nuchtere maag te nemen en dan werken ze wel degelijk. Maar als jij een link naar een wetenschappelijk onderzoek heb die dat niet beweert. Dan hou ik mij aanbevolen..
Met een antibiotica kuur verlies je veel goede bacteriën in je darmen die nuttig werk doen. Je zou probiotica kunnen nemen of vlozaadvezels die vezels bevatten, ook wel een pre- probiotica genoemd. drink 1 tot 1, 5 liter water en wees zeer matig met suiker. Suiker is net als antibiotica en slecht voor het lichaam en darmen

Succes

Toegevoegd na 5 minuten:
Geraffineerde suikers dan, Groente en fruit natuurlijk wel