toch hongergevoel kort na het avondeten, hoe komt dat?

ik heb vaak kort na de avondmaaltijd nog steeds een hol gevoel in mijn maag, voelt als honger of trek, ook als ik een flinke maaltijd heb gegeten. hoe komt dat en wat kan ik eraan doen?

Toegevoegd na 55 minuten:
het kan niet zijn dat ik niet goed of te weinig heb gegeten, of niet genoeg voeding/vezels oid binnenkrijg.
vandaag heb ik gegeten:
ontbijt: flinke portie rijstflakes met gedroogde vruchten en soja melk. (wegens allegeieen)
lunch: 2 lijnzaadboterhammen met boter en tonijnsalade. snack: zakje chocolademunten (nog van de sint).
diner: gebakken kipfilet, kleine portie gebakken krieltjes, 3 tl mayonaise, grote salade van sla, tomaat, komkommer en ui, met jus.

Weet jij het antwoord?

/2500

Misschien heb je dorst, Ik heb ooit gehoord dat veel mensen het verschil niet altijd herkennen, en gaan eten terwijl ze eigenlijk gewoon vocht nodig hebben. Probeer eens wat meer te drinken na het eten, water of thee

Gewoon niet aan toegeven. Dit is nu een valkuil om dik te worden, Drink een glas water,dat vult ook,of een tomaatje.

Meer pasta en andere koolhydratenrijke voeding eten. Je vermeld dat je een flinke maaltijd gegeten hebt, maar als het voornamelijk groentes zijn dan verteerd dat relatief gezien vrij snel. Misschien helpt het om de volgende richtlijn te volgen: 100 gram vlees, 150 gram Pasta of rijst enz en 200 gram groente... ik weet alleen niet hoe oud je bent, hoelang of je sport enz. dan kunnen de hoeveelheden veranderen, maar misschien helpt het.

Het kan van alles wezen, maar het lijkt of het met de bloedsuiker te maken heeft. Zoek eens op google naar hyperinsulinemie, mogelijk herken je hier veel van.

Meestal heeft dit te maken met de verwerking van snelle koolhydraten, zoals suikers. Je noemt een paar voedingsmiddelen die veel suiker kunnen bevatten, zoals rijstflakes, gedroogde vruchten, snoep, tonijnsalade, mayonaise en mogelijk heb je op de sla dressing gebruikt. Het is een tamelijk bekend verschijnsel om na de maaltijd een dip, dan wel honger te hebben door die suikers, waardoor de insulineproductie doorschiet. Veel voedingsmiddelen lijken onschuldig maar het suikergehalte in sauzen en ontbijtproducten kan al gauw oplopen tot zo'n 10 à 15%. Kijk eens hoe je je voelt als je die suikers (ook witte bloem) een aantal dagen drastisch beperkt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100