Hoeveel val je ongeveer af per maand als je gezond eet, maar geen sport doet(uitleg noodzakelijk te lezen!)??

Wat feitjes:

Geen sport of extra beweging, enige beweging is huishouden (ene dag matig, andere dag intensief)

Begin gewicht circa: 75 kg.

Hierbij eet je gezond en weinig.
Ongeveer dit:

Ontbijt:

1 cracker met halva jam

Lunch:

2 crackers met halva jam

Avondeten:

circa 2 grote eetlepels groenten
1 stuk mager vlees
bakje magere yoghurt

geen tussendoortjes.

Dranken: thee en water.

Vraag is dus, als je dit doet, hoeveel kg val je dan circa per maand af???

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik vraag geen mening (dus niet zoals: is te weinig, je gaat zo dood, etc etc etc) ik vraag feiten, hoeveel val je af als je dit doet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je valt af als je meer energie verbruikt dan dat je eet. Heel simpel. Je eet veel te weinig. Je eet geen (verantwoorde) tussendoortjes. Dat betekend dat je lichaam je vet op gaat slaan voor slechtere tijden. Dan val je dus niet af. Als je met wat je nu eet meer tussendoor eet, heb je kans om meer af te vallen. Maar het gaat nog sneller als je een flinke wandeling van een half uur per dag maakt.(minimaal) Ps je ontbijt mag wel wat meer zijn. Beter is volkrenbrood en pak er wat fruit bij. Toegevoegd na 14 minuten: Voedingscentrum geeft je heel veel goede tips!!!

Bronnen:
http://www.voedingscentrum.nl/nl.aspx

Hiermee val je in de eerste week (misschien) 1 à 2 kilo af. Daarna houdt het afvallen op, om de doodeenvoudige reden dat je (zoals al gezegd) veel te weinig neemt. En dan bedoel ik niet de hoeveelheden, maar de frequentie. 3x per dag is te weinig om je verbranding op gang te houden - die gaat stilstaan. Al zijn het maar 4 cherrytomaatjes, of 5 cm komkommer: zorg dat je tussendoor iets eet, probeer 6x per dag een 'eetmomentje' in te lassen.

je zal niks afvallen, omdat je vetreserves niet weg zullen branden. Je eet wel gewoon eten, dit eten is de eerste brandstof. Omdat je niet beweegt (want huishouden is geen intensieve lichamelijke oefening) zal eerst de gewone eten verbranden. Als je zou willen afvallen zal je moeten gaan bewegen.

Het ligt grotendeels aan je startgewicht. De eertse week tussen de 2-3 kilo. Een week of vier lang ca. 1 kilo per week. Daarna zal het met onsjes gaan.

Met zo'n 'dieet' kun je een kilo per week kwijtraken. Dat gaat een maand of twee, misschien drie, door totdat het afvallen stilvalt en je er geen gram meer afkrijgt. Je lichaam heeft in die periode 'geleerd' om uiterst efficiënt om te gaan met het weinige dat je nog eet, waardoor je geen lichaamsvet meer verbrandt. Omdat je door de onvolwaardige voeding tekorten opgelopen bent aan essentiële vetzuren, eiwitten, vitamines en spoorelementen, ben je gedwongen om op een gegeven moment die voedingsstoffen weer tot je te nemen om gezond te blijven. Echter, het lichaam zal veel meer van de ingenomen calorieën in vet omzetten dan voor je lijnpoging. De kans is daardoor groot dat het netto resultaat na een halfjaar zal zijn dat je meer weegt dan ervoor. Zorg er altijd voor dat je verbranding op peil blijft door voldoende eiwitten en vetten in je voeding. Lichaamsbeweging hoef je heus niet te overdrijven maar iedere dag een flinke wandeling of een stuk fietsen helpt wel. Haal juist die overmaat aan onvolwaardige koolhydraten, zoals crackers, rijstwafels en jam (ja, ook die halvarommel) uit je voeding en neem liever gewone yoghurt en volle melk, hoewel je water en thee natuurlijk niet hoeft te laten staan. Ook voldoende vocht komt je gezondheid ten goede.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100