Hoeveel val je ongeveer af per maand als je gezond eet, maar geen sport doet(uitleg noodzakelijk te lezen!)??

Wat feitjes:

Geen sport of extra beweging, enige beweging is huishouden (ene dag matig, andere dag intensief)

Begin gewicht circa: 75 kg.

Hierbij eet je gezond en weinig.
Ongeveer dit:

Ontbijt:

1 cracker met halva jam

Lunch:

2 crackers met halva jam

Avondeten:

circa 2 grote eetlepels groenten
1 stuk mager vlees
bakje magere yoghurt

geen tussendoortjes.

Dranken: thee en water.

Vraag is dus, als je dit doet, hoeveel kg val je dan circa per maand af???

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik vraag geen mening (dus niet zoals: is te weinig, je gaat zo dood, etc etc etc) ik vraag feiten, hoeveel val je af als je dit doet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dit doet val je flauw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verklaring?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij ´intensief het huishouden doet´ kun je echt niet leven op 3 crackertjes, een stukje mager vlees en twee happen groente.
Ritsuka
12 jaar geleden
Is wel erg weinig vind ik. Crackers vullen voor geen meter.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik mis iets van aardappelen of rijst bij je avondeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bliets, dat is geen verklaring. Hoe weet je dit zo zeker. En intensief huishouden is zoals bij vele huishoudens gemiddeld 1x per week. Ik weet dat het weinig is, ik vraag mij af als je dit doet, hoeveel je dan afvalt (aangezien je vrij weinig beweegt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet lang vol te houden en als je daarna wat gaat "snoepen" kom je sneller aan jojo effect zou deze "dieet" niet aanraden. Ontbijt en lunch zouden wat meer kunnen zijn dan is het makkelijker vol te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dutch, je valt toch af? Of het nou verhongeren is of niet..Ik vraag hoeveel je af valt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mis hier wel meer dan aardappelen of rijst, dit is pure verhongering. Je mist essentiële producten in je eten, zoals vet: vet is een heel belangrijk onderdeel in je voeding. Zo'n dieet komt je gezondheid niet ten goede.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees toevoeging. Deze reacties hebben geen nut aangezien ik gewoon op feiten wil afgaan. Het heeft verder nergens mee te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn feiten, geen meningen. Een feitelijke beantwoording van je vraag moet je zoeken in 'antwoorden', niet in 'reacties'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen feit dat je dan flauwvalt, zonder dat je daar feiten bij geeft. Wel een feitje is dat er meiden zijn die een klein crackertje zonder iets nemen, wanneer hun maag knort, en verder nooit. Die vallen pas flauw na een aantal dagen. Kom met feiten, niet met meningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad geen feit, daar doelde ik ook niet op. Dat het ongezond is om zo weinig te eten en dat je essentiele producten mist in je voeding, dat is wel een feit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je gewoon gezond eet zou je per maand 1 kilo kunnen afvallen maar met deze dieet denk ik dat je ongeveer 6 kilo per maand afvalt. Aangezien ik 4 kilo in 18 dagen ben kwijtgeraakt na een vakantie in Egypte eten daar was niet zo "lekker"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MISSCHIEN DUIDELIJKER: IK WIL FEITEN
IK EET ZO NIET
DIT IS EEN WETENSCHAPPELIJKE VRAAG
ZO WIL IK NIET ETEN
ETC
ETC Leeeeeeeeeeeeeeeeeeees voor je reageert !!!! Het is NIET MIJN voeding..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chill
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij vraagt dit niet zo specifiek als je dit niet hebt overwogen. Bovendien ben ik van mening dat dit waardevolle toevoegingen zijn, misschien niet specifiek voor jou, maar gewoon in z'n algemeenheid. De site is dan ook bedoeld als kennisvermeerderend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik overweeg dit niet, ik vraag me het af, aangezien het systeem werkt: meer kcal verbranden dan innemen. Vraag ik me af, we zeggen wel steeds: meer verbranden dan dat je in neemt, maar kun je ook minder innemen dan dat je verbrand? Waarom zou ik het overwegen? Niet.
Waarom ik het vraag?
Kennisvermeerdering.
Ik wil meer weten of dat systeem. Simpel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik de vraagstelling toch hoogst opmerkelijk. Waarom zo uitgebreid als het puur als voorbeeld is bedoeld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je anders reacties krijgt als:
Ligt aan wat je eet, hoeveel je eet, wanneer je eet, wat het begin gewicht is. Ook ik lees andere vragen voor ik een vraag stel..Daarom zo uitgebreid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
minQkel, maar dan zou toch dat vet opslag verhaal van de antwoorden moeten gebeuren? Of, bij veel beweging niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bliets: Als ik kon gaf ik je een + voor je opmerking over dat de reacties niet alleen voor Ytje bedoeld zijn. Inderdaad lezen hier heel veel pubermeisjes en jonge vrouwen mee, die hier echt de fout mee zouden kunnen ingaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch ligt er een overweging aan ten grondslag. Immers: als men zou antwoorden dat het perfect zou werken zou je zeker een poging wagen. Anyway, ik vind het wel weer genoeg discussie om niks. Ik hoop dat je nog waardevolle antwoorden krijgt, al denk ik dat met het antwoord van platje alles gezegd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik te zwaar zou zijn, niet samenwoon met iemand die ook wil eten en schijt heb aan mijn gezondheid, ja tuurlijk, waarom niet..maar ik vraag het me (nogmaals..) af.
Platje zijn antwoord is inderdaad goed, ik snap het systeem nu wel wat beter.
Ritsuka
12 jaar geleden
wat beter werkt om af te vallen is niet om ineens heel weinig te eten, maar te kijken wat je precies binnenkrijgt op een dag en daar dingen aanpassen. Eet je elke dag om 3 uur een koekje? vervang dat dan eens door een stuk fruit.
2 scheppen suiker in de thee? bouw het af naar 1 en daarna 0.
Ga je 1x in de week boodschappen doen met de auto? probeer eens om het 2x in de week op de fiets te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, maar het gaat hier niet om ''het gezonde afvallen''..
Ritsuka
12 jaar geleden
ok, maar ik ga geen tips geven over ongezond afvallen, op internet zijn al genoeg dingen te vinden over rare afvalmethodes..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag toch ook geen tips :p ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, dat begrijp ik. Mijn vraag is al beantwoord en ga het ook sluiten. Toch bedankt voor je toevoegingen, ik begrijp het nu.

Het beste antwoord

Je valt af als je meer energie verbruikt dan dat je eet. Heel simpel. Je eet veel te weinig. Je eet geen (verantwoorde) tussendoortjes. Dat betekend dat je lichaam je vet op gaat slaan voor slechtere tijden. Dan val je dus niet af. Als je met wat je nu eet meer tussendoor eet, heb je kans om meer af te vallen. Maar het gaat nog sneller als je een flinke wandeling van een half uur per dag maakt.(minimaal)
Ps je ontbijt mag wel wat meer zijn. Beter is volkrenbrood en pak er wat fruit bij.

Toegevoegd na 14 minuten:
Voedingscentrum geeft je heel veel goede tips!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor de eerste normale reactie (in antwoord vorm)
Stel dat je dat ontbijt aanpast, je eet volkorenbrood met een appel bijvoorbeeld. En tussendoor neem je een cracker dan met iets lichts. En je gaat een half uur een flinke wandeling maken. Hoeveel zou je dan afvallen? Of is dan de vetopslag nog te groot?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan val je meer af, dan wat je nu eet. In het begin val je altijd wat meer af. Mischien wel 2 a 3 kilo in een week. Maar het gaat om de weken daarop. Je moet het rustig aan doen. Als je afwisselend eet en toch iets meer bewegen, kan je best 0.5 tot 1 kilo afvallen in de week. Maar dat verschilt per persoon en heeft ook te maken met hoe vaak je eerder bent afgevallen. Helaas is het ook leeftijdsafhankelijk. Hoe ouder hoe minder snel je afvalt.
Het is belangrijk om je motor te laten lopen. Dus 3x daags een volledige maaltijd en 4 verantwoorde tussendoortjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, bedankt, ik snap er nu wel meer van. Maar er is dus geen ''optie'' zeg maar om het systeem: meer kcal verbranden dan dat je eet, om te draaien naar: minder kcal eten dan dat je beweegt. Daarmee bedoel ik, het is dus niet echt mogelijk om te kijken: ik verbrand circa zoveel op een dag, dus daarop maak ik mijn voeding?
Of wel?
Hopelijk is het duidelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nja, tips zijn altijd welkom natuurlijk, maar vooral de informatie boeit me nu meer haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is in principe wel mogelijk, maar daardoor val je wel minder snel af.
Je hebt een minimaal aantal calorieën per dag nodig voor de basisfuncties van je lichaam + de calorieën die je verbruikt bij je beweging. Als de calorie-inname hier boven zit, kom je aan. Als je er net onder zit, val je langzaam af. Als je er heel veel onder zit (3 crackertjes en een hapje groente bijvoorbeeld) gaat je lichaam in de 'spaarstand' en slaat het juist alles op wat het binnenkrijgt. Gezond eten in kleine porties en verantwoorde tussendoortjes is dus de beste manier om met niet al te veel beweging af te vallen.
Ritsuka
12 jaar geleden
op een actieve dag heb je meer kcal nodig dan op een dag dat je op de bank hangt, maar je voelt aan je eigen lichaam wel aan of je meer nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over die kcal snap ik wel Bliets, ''je hebt die nodig'' Maar je hebt niet alleen kcal nodig. Als ik die benodigde kcal nuttig door alleen fastfood te eten, of door gezond etc, is het een verschil. Hoewel ik in beide gevallen aan die kcal zit. Hoe weet je dan hoe je toch ''normaal'' naar die kcal gaat? Ritsuka, weet je misschien hoeveel kcal er nodig is voor je lichaam als je op de bank hangt? Dat vraag ik me dus af, weinig intensiviteit (ik dacht dat huishouden wel mee viel qua kcal) en dan kijken naar de voeding. Maar bankhangen, heel de dag, hoeveel kcal heb je dan nodig ongeveer?
Ritsuka
12 jaar geleden
daar komt nog best een berekening aan te pas, want dit verschilt heel erg per persoon. Hier kun je het uitrekenen: http://fitvillains.tumblr.com/post/9346862702/reposting-how-many-calories-you-should-be-eating Maar als richtlijn zou ik aanhouden om zeker niet onder de 1200 kcal te gaan zitten. En het gaat ook om de voedingswaarde, eiwitten, (onverzadigde) vetten, vezels etc zijn belangrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom is het dus zo moeilijk om af te vallen denk ik? Je moet wel veel eten voor voedingsstoffen, maar tegelijkertijd eigenlijk niet, anders val je niet af. Oké
Ritsuka
12 jaar geleden
waar je het beste naar kunt kijken is 'puur'eten.
Zo min mogelijk bewerkt, zo min mogelijk toevoegingen en chemische troep erbij. Dus een korte ingredientenlijst met dingen die je kunt uitspreken.
Geen kant en klaar dingen, maar lekker zelf een maaltijd in elkaar zetten. Het blijft een kwestie van balans, je hoeft echt niet heel veel te eten voor alle voedingsstoffen binnen te krijgen, maar je moet inderdaad ook niet veel te veel kcal eten. Kijk nog eens verder rond op de site die ik net linkt, daar staan ook zeer goede tips over voeding en sporten.
Je hoeft niet eens fanatiek te gaan sporten, gewoon wat simpele dingen toepassen als vaker de trap nemen, fietsen in plaats van de auto, etc. Het huishouden doen verbruikt ook aardig wat kcal.

Andere antwoorden (4)

Hiermee val je in de eerste week (misschien) 1 à 2 kilo af. Daarna houdt het afvallen op, om de doodeenvoudige reden dat je (zoals al gezegd) veel te weinig neemt. En dan bedoel ik niet de hoeveelheden, maar de frequentie. 3x per dag is te weinig om je verbranding op gang te houden - die gaat stilstaan. Al zijn het maar 4 cherrytomaatjes, of 5 cm komkommer: zorg dat je tussendoor iets eet, probeer 6x per dag een 'eetmomentje' in te lassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, dus als je bijvoorbeeld dat eten wat ik typte neemt, + 3x op een dag bijvoorbeeld een stuk komkommer, dan val je de weken erna ook af? Of is dan de vetopslag nog te groot voor gewichts afname?
Sorry als ik veel vraag, ik vraag me af hoe het zit
Ritsuka
12 jaar geleden
meer eetmomenten inderdaad, en probeer in plaats van een cracker in elk geval een volkorenboterham te doen. Dat vult beter en bevat meer voedingsstoffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, maar alsnog, dit is niet mijn eet stijl haha, echt alleen onderzoek. Ik eet vrijwel nooit crackers, altijd volkoren of waldkorn brood.
Ritsuka
12 jaar geleden
goed bezig :)
wel handig dat je dit er nu bij zet, ik was al een beetje bang dat je dit zelf wilde doen. Op de lange termijn is dit namelijk niet echt gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft het niet eens te beperken tot 3x tussendoor. De meeste rauwkost mag je ook bijv. elk uur een stukje eten. De kunst is eigenlijk 'je kacheltje brandend houden', voortdurend, zodat de vetverbranding niet stil komt te staan. En dan kun je inderdaad langere tijd blijven afvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha snap ik Ritsuka, probeerde ik bij reacties al duidelijk te maken, alleen daar snappen ze het nog niet :p
je zal niks afvallen, omdat je vetreserves niet weg zullen branden. Je eet wel gewoon eten, dit eten is de eerste brandstof. Omdat je niet beweegt (want huishouden is geen intensieve lichamelijke oefening) zal eerst de gewone eten verbranden. Als je zou willen afvallen zal je moeten gaan bewegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap je, maar geloof mij, huishouden kan vrij intensief zijn.
Het ligt grotendeels aan je startgewicht.
De eertse week tussen de 2-3 kilo. Een week of vier lang ca. 1 kilo per week. Daarna zal het met onsjes gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt
Met zo'n 'dieet' kun je een kilo per week kwijtraken. Dat gaat een maand of twee, misschien drie, door totdat het afvallen stilvalt en je er geen gram meer afkrijgt. Je lichaam heeft in die periode 'geleerd' om uiterst efficiënt om te gaan met het weinige dat je nog eet, waardoor je geen lichaamsvet meer verbrandt.

Omdat je door de onvolwaardige voeding tekorten opgelopen bent aan essentiële vetzuren, eiwitten, vitamines en spoorelementen, ben je gedwongen om op een gegeven moment die voedingsstoffen weer tot je te nemen om gezond te blijven. Echter, het lichaam zal veel meer van de ingenomen calorieën in vet omzetten dan voor je lijnpoging. De kans is daardoor groot dat het netto resultaat na een halfjaar zal zijn dat je meer weegt dan ervoor.

Zorg er altijd voor dat je verbranding op peil blijft door voldoende eiwitten en vetten in je voeding. Lichaamsbeweging hoef je heus niet te overdrijven maar iedere dag een flinke wandeling of een stuk fietsen helpt wel. Haal juist die overmaat aan onvolwaardige koolhydraten, zoals crackers, rijstwafels en jam (ja, ook die halvarommel) uit je voeding en neem liever gewone yoghurt en volle melk, hoewel je water en thee natuurlijk niet hoeft te laten staan. Ook voldoende vocht komt je gezondheid ten goede.