Is snacht's eten slecht?

Ik werd deze nacht wakker om 12:00 - 01:00 (van de honger denk ik ) dus heb ik maar 4 boterhammen gegeten (10granen) met niets als beleg.
nu is dit slecht? kom ik hiervan aan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
Dan heb je overdag waarschijnlijk te weinig gegeten
tinus1969
9 jaar geleden
Van die ene keer merk je niets. Ritsuka maakt wel de juiste opmerking: Als je snachts honger hebt, is dara waarschijnlijk een reden voor.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Eeew bruin brood zonder beleg en dan nog 4 stuks ook...bah!

Het beste antwoord

Er zijn mensen die denken dat als je na acht uur 's avonds eet dat je dat dan meteen opslaat als vet omdat je niet meer beweegt en in dat kader zou het dus ook slecht zijn om 's nachts te eten. Ik geloof er niet in dat het slecht is en dat je lichaam iets anders doet met de kcal dan als je overdag zou eten. Het gaat om een optelsom van alle kcal die je eet en die je verbruikt. Je zult er niet van aankomen als je ongeveer evenveel eet en gebruikt.

Waar je wel voor moet oppassen is dat het een gewoonte kan worden. Dan word je wakker van de 'trek' maar het is meer een hoofdhonger dan een buikhonger. Ook vind ik vier boterhammen enorm veel. Als je echt de hele dag weinig hebt gegeten, bijvoorbeeld geen avondmaaltijd had omdat je je niet zo lekker voelde is het geen probleem om bij te eten. Als je in de groeit bent en opeens honger hebt is het ook geen probleem maar in dat laatste geval kun je beter overdag alle maaltijden en tussendoortjes wat vergroten want gewenning is niet de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje voor de uitleg :-)

Andere antwoorden (1)

Je lichaam verbrand voeding/avondeten wanneer je slaapt. Als je in de nacht gaat eten heeft je lichaam dus ook minder tijd om het te verbranden en slaat het dus inderdaad op als vet, tenzij je veel sport natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja maar zodra je opstaat verbruik je dat gewoon weer, daar hoef je niet veel voor te sporten. Verder verbrandt je lichaam kcal als je beweegt en aangezien je hart, longen, hersenen en andere organen 24/7 bewegen verbruikt je lichaam constant energie. Voedsel verbranden als je slaapt slaat nergens op, dat doe je de hele dag, volgens mij ben je in de war met voedsel verteren ipv verbranden.