Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik frisse lucht binnen zonder ook muggen en andere insecten binnen te krijgen?

Ik wil wel het raam open zetten, maar dan komen ook muggen en andere insecten binnen. Een rooster(hoorn) voor mijn raam is geen optie. Wat kan ik nu het beste doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had vroeger ook een raam waarbij het niet mogelijk was om een hor te plaatsen, maar ik heb toen gewoon zo'n schuifbare hor erop gemonteerd en dat paste wel. Is dat misschien mogelijk, of past dat echt niet?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Je kunt ook los horregaas kopen. Dit kun je op maat knippen en met bijgeleverd tape vastmaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vorig jaar horren met elastiek gekocht bij Xenos. Door het elastiek kun je het overal achter haken (aan vast maken) en uitstekende dingen van het raam (bijv. hendel waarmee het raam open gaat) of een klapraam (Zolder) zijn dan geen probleem. Het is gewoon een groot net met elastiek als rand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oplossing is horgaas met klittenband!
Te koop bij Xenos en Praxis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als alle goede suggesties van de anderen echt niet kunnen,
kan je altijd nog een klamboe ophangen boven je bed.
Of rails rondom je bed waar je lange doorzichtige gordijnen aan hangt (= ook mooi, heb ik wel eens gezien).

Of als dat ook niet kan,
kan jezelf insmeren met citroenlucht, muggen houden niet van die geur.

Ik heb ook gelezen dat muggen je niet meer lekker vinden ruiken als je vitamine B12 dagelijks inneemt.

Ik hoop dat je er iets mee kan en lekker kan slapen met je raam open.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding