Ik ben te snel afgevallen. Hoe zorg ik ervoor dat ik niet aankom als ik weer normaal ga eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Op wat voor manier ben je afgevallen, een echt crashdieet? Dan ga je sowieso weer aankomen.

Antwoorden (5)

Als je te dik werd van "normaal eten", at je dus niet goed.
Zorg dat je langzaam overgaat op een eetpatroon dat voor jou gezond is, en het moet in orde komen.
Misschien kom je dan iets meer aan dan je wilt, maar dan zul je je ook moeten afvragen of je misschien streeft naar een gewicht dat niet bij je past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ga je sowieso doen. Dus gewoon gezond eten lekker sporten. En dan na een tijdje opnieuw verantwoord afvallen.

Als je gezond eet en sport kan je lichaam wennen aan de hoeveelheid calorien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bouw langzaam een normaal en gezond eetpatroon op. Voeg langzaam aan steeds weer nieuwe producten toe en kijk hoe je lichaam hier op reageert. Als je lichaam goed reageert kun je het product weer toevoegen aan je menu.
Zorg dat je afwisselend en gezond eet en niet slechte eetgewoonten gaat oppikken. Kies voor salade, af en toe vis en vervang gewone pasta voor volkoren pasta.
En natuurlijk (blijven) bewegen en niet teveel slechte snackds eten. Heb je zin om te snacken? Ga dan voor radijsjes, komkommer, een handje noten of ongezoete popcorn,.rijstw afels etc.

Kom je er echt niet uit? Dan kun je eventueel hulo inroepen en een verantwoord menu laten maken ..

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excuses voor de spelfoutjes.. Nieuwe telefoon is nog wat wennen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lichaam went aan de hoeveelheid voedsel die je per dag tot je neemt. Eet je meer kom je aan. Eet je minder dan val je af. Omdat jij te snel afgevallen bent zal je een
streefgewicht moeten bereiken waarin jij je lekker voelt. Houdt dan die eetgewoonte aan. Je zult merken dat je stabiel blijft. Ben je een kilootje aangekomen een weekje lijnen tot
streefgewicht hersteld is. Zo houdt je het aardig in de hand. Bij mij werkt het al jaren en heb alle dieeten
geprobeerd die toch op de duur niet helpen. Nog een tip, eet alles maar dan de helft.Zo ben ik 20 kilo kwijtgeraakt.
Hoi,

Je vertelt er jammer genoeg niet bij wat jij bedoelt met te snel afvallen. En of er een goede reden voor was om dit te snel te doen. Het is onmogelijk om antwoord op jouw vraag te geven, ik zie dat anderen het wel doen, maar ze kennen je situatie niet. Informatie die ontbreekt is bijvoorbeeld: wat was je gewicht, wat is je gewicht nu, wat is je lengte, hoe lang zat je op je oude gewicht of heb je ervaring met jojo-en (snel afvallen en even zo hard weer aankomen), wat is je leeftijd, geslacht, etc. En vooral: wat is volgens jou de oorzaak van je eventuele overgewicht, hoe zag je voedingspatroon eruit, hoeveel beweeg je? Wat eet je momenteel, waarmee ben je te snel afgevallen (dieet? niet eten?)

kortom: zonder al die informatie is het niet mogelijk om een goed beeld te krijgen en al helemaal niet om je zomaar te gaan adviseren! Ik adviseer je om naar je huisarts te gaan als je bang bent om aan te komen van normaal eten.

Als je overigens gezond bent en gezond eet is de kans op overgewicht niet zo groot, maar ik zeg dit heel voorzichtig. Soms wordt overgewicht namelijk veroorzaakt door medische problemen zoals suikerziekte of een te traag werkende schildklier.

Heel snel afvallen is in alle gevallen heel erg slecht voor je.

Ik wens je succes en ik hoop dat je snel normaal gaat eten, want je lichaam heeft bouw en voedingsstoffen heel hard nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snel is nooit goed, maximaal een kilo per week. Volg gewoon een paar voedingsregels die mij ook hebben geholpen:

- Eet 's ochtends een uitgebreid en voedzaam ontbijt (eieren, volkorenbrood, worst, maar ook fruit).
- Eet als je tussendoor honger hebt. Je kunt altijd een paar noten of iets als kaas eten, alleen 's avonds niet (dan worden vetten opgenomen).
- Eet altijd bewust! Eet dus altijd aan tafel. Eet niet voor de tv, aan de computer of tijdens het autorijden, en lees niet tijdens het eten.
- Eet 's avonds weinig, 's nachts helemaal niets.
- Vermijd zoetigheden, want daar krijg je honger van. Vermijd ook zoetstoffen (worden in de varkensfokkerij gebruikt).
- Vermijd lichte koolhydraten (pizza, pasta, chips, ketchup) en vermijd alle snacks.
- Drink geen zoete dranken.
- Drink veel water (vult de maag en vertraagt de spijsvertering).
- Eet rood fruit en rode groente (liefst rauw, dat is beter voor de spijsvertering).
- Minder voorbewerkt voedsel (bijvoorbeeld volkoren zuurdesembrood) is beter dan voorbewerkt voedsel (zoals witbrood).
- Vermijd de bus en de auto. Ga te voet of met de fiets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed verhaal, maar dit: "alleen ‘s avonds niet (dan worden vetten opgenomen)." is onzin. Vet verwerk je, of het nu ochtend of avond is. Eet je meer vet dan je nodig hebt, dan wordt het opgeslagen - ook 's ochtends.