Iets in huis hebben dat je echt heel lekker vind om te drinken want dan wil je het vanzelf. En naarmate de frisdrank of ietsanders op is kan je water drinken. Of je drinkt op vaste tijdstippen elke dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drinken hoef je niet te leren ; da's net als poepen en ademhalen. Als je dorst hebt, geeft je lichaam dat wel aan en ga je drinken.

Misschien vind je dat je te weinig GEZOND drinkt, of te weinig water. Dat is dan gewoon een kwestie van gewoontes veranderen en het jezelf aanleren. Ook als je voeding veel vocht bevat (fruit, zuivel) heb je veel minder drinken nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb volgens mij ooit eens ergens gehoord dat wanneer je echt heel erg dorst hebt, het eigenlijk al te laat is, je moet verspreid over de dag blijven drinken, dorst of niet maar verder goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet ook niet wachten tot je HEEL VEEL dorst hebt en je op je speeksel kunt kauwen bij wijze van spreken, maar gewoon, tot je dorst hebt.
Je wacht tocht ook niet met plassen tot je het bijna in je broek doet ? Zodra je moet en het kan, dan ga je. Met drinken is het net zo - of zou het net zo moeten zijn. Gewoon (leren) luisteren naar je lichaam dus. Altijd verstandig.
Koop flesjes water. Dan kost het geen moeite om drinken te pakken en ga je wss meer drinken. Omdat de meeste mensen het flesje leeg willen maken drink je dan ook vaak meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet een kan met limonade op tafel en blijf dit gewoon telkens drinken als hij op de helft is vul je hem weer en als die dan leeg is heb je weer anderhalf liter gedronken. ik zelf werk altijd met flesjes en limonade en dan zelfde principe gewoon bij blijven vullen. neem een flesje van 500 ml, als je er dan 2 op hebt weet je in ieder geval dat je al een liter water binnen hebt. succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop veel smaakjes siroop dat je aanvult met water.
Zo ben ik ook meer gaan drinken.
Het is in ieder geval beter dan dat je je aanleert om veel prik te gaan drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou gaan bijhouden hoe vaak je dringt en dan steeds wat meer,maar niet te veel!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak 'vergeten' mensen om te drinken. Stel daarom je alarmklok van je gsm zo in, dat het om de twee uren afgaat. Zorg dat je op die tijdstippen een glas of een flesje water drinkt. Lukt het echt niet om water te drinken, zet dan thee (zonder cafeïne) of drink heldere soep.

Test je urine. Als ze donker is van kleur, heeft je lichaam meer water nodig. Is ze helder, dan ben je goed bezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Helemaal mee eens!
Vul een lege frisdrank fles van bv 1,5 liter vul hem met water en voeg er een lekker smaakje erbij .
Zet de fles s`morgens op een plaats waar je vaak komt
En s avonds voor het slapen gaan moet de fles leeg zijn .
Dan zie je die fles ieder keer en dan vergeet je niet te drinken .