Ik ben een man van 28, weeg 71 KG en ben 1,82 m. Ik wil graag 75 KG gaan wegen. Ik eet me (voor mijn gevoel) wezenloos. Iemand tips om aan te komen?

Ik eet elke dag 10 sneden brood (volkoren) en eet ook nog een banaan, drink melk en eet uitgebreid warm.
Ik doe aan krachttraining en aan hardlopen.
Wat kan ik doen om zwaarder te worden? En zijn er dingen die ik vooral moet laten? Stoppen met cardio is geen optie, want dan ga ik me echt rot voelen.

Groetjes,
Vince

Weet jij het antwoord?

/2500

1. Voedingsgewoontes Als je wilt aankomen is het allereerst erg belangrijk om een week lang na te gaan hoeveel je eet. Misschien eet je wel veel te weinig! Hier (www.becel.nl) kun je invullen wat je per dag eet. Ook wordt er dan meteen een advies gegeven of je teveel of te weinig eet. Eet je te weinig, dan kun je eerst proberen wat meer te gaan eten om aan te komen. Eet je voldoende, ga dan eens na of er andere dingen mee kunnen spelen. Stress kan ook zorgen voor gewichtsverlies. 2. Regelmatig eten om aan te komen Een belangrijke voorwaarde om aan te komen is regelmatig eten. Plan in je dag minstens 3 hoofdmaaltijden en aan aantal kleinere eetmomenten tussendoor. Probeer er wel genoeg tijd voor te nemen en jezelf niet vol te stouwen. Als je vol zit, zit je vol. Ook zijn tussendoortjes erg belangrijk bij een aankomdieet. Goede en lekkere tussendoortjes zijn bijvoorbeeld sultana, liga, fruit, yoghurt met cruesli, crackers met aarbeien en noem maar op! 3. Aankomen door je eetgewoontes veranderen Als je zeker weet dat jouw ‘ondergewicht’ is ontstaan doordat je bijvoorbeeld een snelle stofwisseling hebt, moet je je eetgewoontes aan gaan pakken. Ben je bijvoorbeeld ‘s ochtends gewend maar één boterham te eten? Eet er dan eens twee. Om aan te komen zou je denken dat je het best vetter kunt gaan eten. Dit is echt niet waar! Teveel vet is ook voor magere mensen ongezond. Je kunt het beste producten eten die veel koolhydraten en eiwitten bevatten zoals eieren, volkorenbrood, (volkoren) pasta, vlees en vis. 4. Lekker sporten om aan te komen Je kunt sporten om af te vallen, maar ook zeker om aan te komen. Ga naar de sportschool en leg je probleem voor. Zij zullen een persoonlijk sportprogramma voor je kunnen maken waardoor je meer spieren zult ontwikkelen. De dichtheid van een kilo spierweefsel is namelijk groter dan de dichtheid van een kilo vetweefsel. 5. Wees geduldig Wist je dat afvallen makkelijker is dan aankomen? Als je wilt afvallen, kun je makkelijk een kilo verliezen in anderhalve week. Een kilo aankomen lukt je vaak pas in drie of vier weken. Probeer dus niet na een week al op te geven, maar blijf proberen. Die kilootjes komen er echt wel bij!

Bronnen:
http://www.sochicken.nl/lichaam/gezond_aan...

heb ik ook, ik ben dan maar 15 jaar, en ben ook rond de 1.80, maar weeg maar 45 kilo, veels te weinig, maar eet me altijd ziek, gezond of ongezond eten, ik kom niks aan. ik denk dat je er niks aan kunt doen, dus wees maar tevreden met hoe je bent, wat je wel zou kunnen doen is trainen, extra spieren = extra gewicht

Ga wielrennen met intervallen, versnellen en sprinten.

Het beste om aan te komen is vaak en voldoende eten, dus ook vaker iets tussen de hoofdmaaltijden door. Maar ook voor magere mensen zijn maaltijden met veel verzadigd vet ongezond. Een zogenaamde ‘slagroomkuur’ raden we daarom af. Wat dan wel? Hieronder staan wat suggesties voor tussendoortjes die naast calorieën ook vitamines en mineralen leveren: •een beschuit, cracker, toost of knäckebröd, besmeerd en belegd met plakjes banaan, appel of aardbeien, brie of (smeer)kaas met tomaat en/of tuinkers, een lepel tonijnsalade, plakjes gebraden rosbief of fricandeau met wat mosterd of chutney, cervelaat- of gekookte worst met plakjes augurk. •tosti’s met kaas, ham en plakjes ananas of appel •plakken ontbijtkoek •melk, karnemelk, yoghurtdrank, chocolademelk of milkshake •vla met yoghurt, yoghurt met vruchten, een ijsje •soep met stukjes kip of soepballetjes, groente en vermicelli, met stokbrood Hieronder wat tips om de eetlust te bevorderen, zodat je meer kunt eten. •Eet niet te vet. Te vet eten remt de eetlust, terwijl het juist de bedoeling is vaak iets te eten. •Friszure gerechten stimuleren vaak de eetlust, zoals een glas vruchtensap of tomatensap of een paar partjes fruit. Ook een kop bouillon een half uur voor de warme maaltijd kan de trek op gang brengen. •Zorg voor een goede voorraad boodschappen in huis. Zo is er altijd iets te eten, ook voor tussendoor.

Bronnen:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewi...

Je eet al veel zeg je en de kans bestaat dan ook dat je niet zo snel zult aankomen, je hebt gewoon een snelle stofwisseling. Meestal tussen je 30 en 35e levensjaar gaat je stofwisseling langzamer werken en word je vanzelf ook wat zwaarder. Wat je eventueel nog zou kunnen proberen zijn koolhydraten shakes te nemen.bv van het merk Mammut en veel pasta's en andere koolhydraat rijk voedsel eten. Daarnaast zou je je schema van krachttraining kunnen aanpassen zodat je meer massa gaat trainen. Spieren wegen zwaarder dan vet dus zodra je die meer ontwikkeld zul je ook zwaarder worden. Vraag aan je sportschool trainer of hij zo een schema voor je in elkaar wil zetten. Succes:-)

Ik denk dat je gewoon 3 weken lang Mac, Burger king of andere fastfood moet eten. Je komt dan gegarandeerd 5kilo aan. Ik spreek uit ervaring:)

Ik mis in jouw voeding de tussendoortjes. Je eet 1 banaan, dat is erg weinig, ook al eet je 10 boterhammen. Je beweegt veel dus heb je ook veel energie nodig. Eet vaker fruit en andere tussendoortjes zoals een evergreen, handje nootjes, stukje kaas, enz.

extra koolhydraten naast de gewone gezonde maaltijden eten. proteine shakes naast de voeding nemen.

bij de macdonalds eten. gevulde koeken eten. wel doorgaan met krachttraining want van spieren word je ook zwaarder:)

vince, ik heb exact hetzelfde probleem, de enigste manier waarop ik aankom is kracht/massa training... Daarnaast, minder cardio. • Massa Trainen voor massa wil zeggen dat je voornamelijk traint om je spieren groter te maken. Het gaat hierbij dus niet zozeer om de optimale definitie, maar om de omvang. Trainen voor massa betekent dat met relatief zware gewichten relatief weinig reps / herhalingen worden gemaakt. Tevens dienen de oefeningen in een relatief laag / gecontroleerd tempo uitgevoerd te worden. Tussen de oefeningen in kan een korte pauze van niet meer dan 2 minuten worden genomen. Op deze manier worden lichaamsreserves omgezet in massa. Uiteraard moet altijd goed gelet worden op de voorgeschreven houding bij een oefening. Dit ter voorkoming van blessures. Om een massa-trainingswijze te ondersteunen is het van belang dat niet veel cardio-bewegingsvormen worden toegepast. Voorbeelden van cardio-bewegingsvormen zijn rennen / joggen, fietsen en zwemmen. Deze sporten zorgen ervoor dat lichaamsreserves worden verbrand en daardoor niet meer omgezet kunnen worden in massa.

Bronnen:
http://www.fitness-island.com/algemeneinfo.html

Gezond eten en veel sporten is natuurlijk goed, maar om aan te komen heb jij blijkbaar meer nodig dan 'globaal' doen wat gezond is. Sporten: Je vindt het belangrijk dat je cardio kunt blijven trainen. Dat moet ook kunnen. Echter zul je van cardio niet aankomen. Van krachttraining kun je wel aankomen, omdat je meer spieren zult ontwikkelen. Spieren hebben massa, maar verbruiken ook energie en vergen dus meer voeding om in stand te worden gehouden. Ik weet niet op welke manier je de krachttraining doet. Veel of weinig herhalingen? Hoe minder herhalingen hoe groter de spiermassa die je ontwikkelt. Dit heeft met de grootte van de spiervezels te maken. Niet ieder lichaam heeft hetzelfde vermogen om de dikste spieren te trainen/ontwikkelen, maar je kunt het wel proberen. Maak (als je dit nog niet hebt) een krachttrainingsschema (of vraag je trainer/begeleider om je hierbij te helpen) die vooral de grote spiergroepen traint met maximaal 3-4 sets van 8-12 herhalingen. Het beste is natuurlijk om dit ook voor de minder grote spiergroepen te doen. Zeker iedere twee maanden moet je compleet andere oefeningen doen om dezelfde spiergroepen te trainen. Zo maak je ze zo groot mogelijk en laat je ze vooral niet wennen aan de oefening. Zo kun je 2-3 trainingsschema's hebben, die elkaar iedere 1-2 maanden afwisselen. Voeding: Om spieren te kweken heb je eiwitten nodig. Om spieren te houden ook. Ieder mens heeft een basisbehoefte energie nodig in de vorm van eiwitten, koolhydraten en vetten. Het is voor jou heel interessant om een exact voedingsschema te maken en dit te vergelijken met wat nodig is voor jouw lichaam en jouw arbeidsintensiviteit en sporttoeslag. Zo kun je inzicht krijgen in wat je lichaam nodig heeft om onderhouden te worden, maar kun je ook zien wat je lichaam nodig heeft om te groeien. (Ik kan je het rekenmodel per e-mail sturen. Ik heb het zelf eens gemaakt in excel en is erg gemakkelijk in gebruik. Als je dit wilt, stuur je mij maar een pb.) Wanneer je weet wat je lichaam nodig heeft, kun je je voedingsschema hierop aanpassen. Eet 6 maaltijden, gelijk verdeeld over de dag met een (nagenoeg) evengrote voedingswaarde. De toestroom van voedingsstoffen is zo gelijkmatig en altijd voor handen wanneer nodig.

Het klinkt raar, maar het werkt. veel eiwitten en proteïnen binnenkrijgen. Voor het slapen, na het slapen, voor en na het trainen, gewoonweg meer vet produceren ( dat je daarna weg traint ) Je krijgt ze binnen door middel van een eetpatroon met veel proteïnen en eiwitten, maar het kan ook door middel van supplementen. [ link onderaan ] Vraag ook om advies bij de sportschool, daar kunnen ze je ook helpen. http://www.thebodystore.nl/eiwitten.html?gclid=CMOij9airKsCFQRJ3god_FCt3w

Bronnen:
Eigen ervaring

Je wilt je cardio blijven doen, maar is ietsje minder een oplossing? Zodat je lichaam de kans krijgt wat meer spieren op te bouwen. Verder vaak en goed eten, naast de vele goeie tips die er al staan: 2 keer warm per dag. (één keer kan met de restjes van de dag ervoor) Noten en pinda's (eiwit en goeie vetten) Toegevoegd na 1 minuut: 2 of 3 bananen per dag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100