Hoe komt het dat als je geen tijd hebt gehad om te eten je begint te beven en een banaan eet dat je nog erger beeft?

Toegevoegd na 35 minuten:
Als ik iets hartig eet gaat het trillen over, ook als ik een druivensuiker eet of een stukje salami of boterham.
Zoetigheid of stukje chocolade voel ik me slechter.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Omdat er daardoor een te grote schommeling in je bloedsuikerspiegel ontstaat.

Bijzonder, ik heb dit verschijnsel zelf niet. Ik wordt heel snel warm na het eten van bv een banaan. Ik heb het wel eens gehad na een festival, toen ik eindelijk aan fatsoenlijk eten zat begon ik hevig te trillen/beven. Een verklaring zou kunnen zijn, dat je lichaam de spijsvertering opstart, en dat kost denk ik initieel meer energie dan dat je lichaam uit die banaan kan halen in de eerste paar minuten. maar ik bedenk dit maar ter plekke, dus of het ook zo is?..... Groetjes!

eerst dacht ik, dat heb ik NOOIT maar ik geloof toch dat je gelijk hebt. je bibbert helemaal en dan eet je een banaan en eigenlijk valt het dan wel tegen dat je vlak daarna zo mogelijk NOG slapper bent. De suiker in de banaan heeft toch wel even nodig om opgenomen te worden in je lichaam dus daarom wordt je niet gelijk fitter Als je iets eet gaat er HEEL veel extra bloed naar je maag (daarom mag je niet zwaar sporten na het eten). Je arme spieren die het dus al moeilijk hadden met dat bloed met te weinig voedsel krijgen nu ook nog eens minder bloed, dus eigenlijk HEEL verklaarbaar dat je tijdelijk nog slapper wordt

"'Als je geen tijd hebt gehad om te eten ":Ten eerste moet je tijd maken om op tijd te eten ,want niets is zo slecht voor je lichaam als ongeregeld eten . Zeer waarschijnlijk heb jij dan een tekort aan suiker in je bloed ,en bij jou geeft dat beven ,andere mensen gaan dan beginnen zweten ,gapen ,en zich misselijk voelen ,bij ons in Belgie heet dat verschijnsel :geeuwhonger ,en dan moet je onmiddellijk iets eten . Ik zou ook eens bloed laten prikken ,om te zien of je geen beginnende diabetes hebt ,en vertel aan de huisarts waarom je dat wil . Je hebt het dus geregeld ,want anders zou je niet weten ,dat het overgaat bij dit eten ,en bij dat niet . Volgens mij hangt het er ook vanaf wat je daarvoor hebt gegeten . Als je suikerrijk hebt gegeten daarvoor ,dan is de kans groter ,omdat na suikerrijk eten je bloedspiegel snel naar omhoog kan gaan ,maar snelle suikers verteren snel ,dus komt die suikerspiegel snel naar omlaag ,en dan heb je honger ,of nog erger . daarom is suikers eten eigenlijk niet goed ,en ook voor niets nodig . Ook te veel fruit is niet zo goed ,beperk je tot 2 stukken per dag en varieer . Als je voorziet dat het lang duren zal voor je opnieuw kan eten ,neem dan alleen eiwitrijk voedsel ,daar heb je een gelijkmatige suikerspiegel van ,en eet er geen zoet bij ,dan heb je ook geen honger gedurende lange tijd ,en ook geen suikerpieken ,met alle gevolgen van dien .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100