Waarom wordt ik dik terwijl ik de half eet als mijn partner en ik de hele dag in beweging ben.

Ook eten we erg gezond en wordt er bijna niet gesnoept

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Heb je ook gekeken naar wat je *drinkt*? Veel dranken bevatten grote hoeveelheden calorieën...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies wat ik bedoel. Vruchtensap wordt als supergezond bedoeld maar je kunt je er een hartvervetting aan drinken door de zondvloed aan suiker die je naar binnen werkt.

Het beste antwoord

Aankomen, op gewicht blijven en afvallen is altijd een kwestie ven energiebalans. Eet je meer dan je verbrandt dan kom je aan etc. Maar, er spelen ook factoren als erfelijkheid een rol. Bepaalde voedingsmiddelen zetten nu eenmaal meer aan dan andere als je er gevoelig voor bent. 'Gezond' is een rekbaar begrip. Je kunt met gezonde voedingsmiddelen volstrekt een overgewicht bereiken, terwijl je met ongezonde voedingsmiddelen mager blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
staat er een zinvol antwoord, heeftie een min... even compenseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk een blinde volgeling van het Voedingsvaticaan. :-)

Andere antwoorden (4)

Misschien heeft u last van een traagwerkende schildklier of is er een andere medische oorzaak.
13 jaar geleden
tja lichaamsbouw, genen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat de partner een man is, en u een vrouw. Mannen kunnen meer calorien "aan"dan vrouwen. Dat is het voordeel van het man zijn.
Verder kunnen erfelijkheid en stofwisseling ook een rol spelen
13 jaar geleden
Je kunt ook door te weinig te eten, aankomen.

Als je steeds net onder je calorieënaantal zit, val je af, maar ga je er ver onder, dan kom je weer aan omdat het lichaam reserves gaat opslaan voor slechtere tijden.

Dus probeer een paar weken meer te eten.