Honger in de avond/nacht. Hoe komt dat?

Ik heb overdag nooit echt honger maar in de avond(om 10/11uur), krijg ik altijd honger.
Misschien komt het door mijn leeftijd: 14 jaar.
Ik ben een jongen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik bedoel trek ipv honger.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Begin met een ontbijt, ook al heb je geen honger, eet gewoon 3 maaltijden per dag en regelmatig een tussendoortje, dan gaat dat honger gevoel s avonds vanzelf over.
Je lichaam heeft eten nodig, als jij dat niet geeft gaat het er om vragen, in jouw geval 's avonds.
Zeker iemand van jouw leeftijd moet voldoende eten want je bent in de groei. Ga niet wachten tot je trek krijgt, maar eet gewoon regelmatig wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar heb ik zelf ook last van. Bij mij komt dat door een verkeerd dagritme. Overdag heb ik mezelf aangeleerd niet veel te eten, omdat ik s ochtends meestal haast heb en de hele dag op school zit. Na school en s avonds krijg ik dan trek. Dat is ondat ik mezelf heb aangewent dat ik dan iets 'lekkers' eet. Als je hier niet dik van wil worden (als dat het geval is..) heb ik wat tips. Eet vlak voor het naar bed gaan geen fruit, dit verteerd langzaam dus kan je het niet verwerken voor je gaat slapen. Ook kan je buikpijn krijgen als je vlak voor je gaat slapen nog eet. Drink liever water of melk. Of eet ietd als koekjes of crackers.