Ik word heel moe als ik fernandes drink hoe komt dat..?

Als ik een blik fernandes drink dan wordt ik altijd erg moe en wil ik slapen een keertje wou ik slapen in de middag en drink-te ik een blik fernandes en viel ik gelijk in slaap hoe komt dit...? had jaar geleden geen last daarvan maar nu opeens wel kan het misschien zijn dat ik laatste tijd minder slaap en dan opeens zoveel suiker drink...?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

Misschien een: suikerdip na de suikerpiek

De bloedsuikerspiegel stijgt tijdelijk heel snel, wat een extra energiek gevoel geeft. In ons dagelijks leven doen wij doorgaans niets met zo’n extra energiestoot. Daarom geeft de alvleesklier een dosis insuline zodat het teveel aan suiker in het bloed sneller wordt opgenomen in de lichaamscellen. De bloedsuikerspiegel daalt daardoor weer. Hoe sterk die daalt, wisselt blijkbaar per persoon.

Dit kan een vermoeid en slap gevoel geven, dat veel langer duurt dan die snelle suikerpiek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Insuline stimuleert het transport van glucose (suiker) door de celmembraan waarna glucose wordt gebruikt, dan wel omgezet in glycogeen ( glycogeen is een reserve en kan in de lever weer omgezet worden naar glucose)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke dan weet ik dat vond het een beetje raar omdat vroeger had ik dat niet

Andere antwoorden (1)

Je krijgt dan een tijdelijke hyper: Teveel suiker in je lichaam
dit geeft gevolgen: dorst, veel energie, spierpijn en moeheid.

Normaal hebben mensen hier niet snel last van, want het lichaam hoort dat automatisch op te lossen, maar jij bent dus wat gevoeliger voor frisdranken met suiker

Toegevoegd na 37 seconden:
Net als dat er mensen veel gevoeliger kunnen zijn voor alcohol dan andere.