Dieet, geen honger, wel slapjes, hoe kan dat?

Sinds maandag doe ik het overbekende Sonja dieet. Hoef niet veel kwijt, maar 3kg, het is weer even de puntjes o de 'i'. Het valt me alleen op dat ik me wel wat slapjes voel ondanks dat ik geen honger heb. Hoe moet ik dit zien? Ik krijg dus kennelijk genoeg binnen maar aan de andere kant ook weer niet.

Overigens eet ik wel iets meer dan zij aangeeft gezien mijn actieve levensstijl. Daarom kan ik ook niet verklaren waarom ik me toch wat wiebelig op de benen voel.

Iemand enig idee hoe dit kan komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou maar gewoon overstappen op een dieet dat WEL gezond is.

Het beste antwoord

Dat je je slapjes voelt kan komen doordat je bepaalde stoffen minder binnenkrijgt dan 'normaal'. Dat kunnen zouten zijn maar ook bijvoorbeeld suiker. Dit kan betekenen dat het een tekort is (dat je weer moet aanvullen) of gewoon een kwestie van afkicken (eraan wennen). Kijk het even aan of je je zo blijft voelen of dat het na een tijdje weer overgaat.
Je kan je ook slapjes voelen omdat je wellicht minder dan normaal binnen krijgt, maar aan jouw verhaal te zien is dat niet per se het geval aangezien je geen honger hebt.
Hebt je het de hele dag constant of op sommige momenten? Probeer anders bij te houden wanneer je het hebt (in relatie tot het tijdstip dat je eet en wat je eet).
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad op momenten. Ik was er gewoon nieuwsgierig naar. Omdat eigenlijk de dingen die ik eet niet zoveel afwijken van wat ik normaal eet (veel groeten, fruit, brood, alles van de beroemde schijf. Alleen idd wat minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gericht antwoord op de vraag en geen aanvallen en preken over dommes keuzes etc. o.i.d.

Andere antwoorden (4)

Bij dieten kom je in de situatie waar je je lichaam van voeding onthoudt. Hierdoor voel je je slapjes. Zeker als je sport, zijn spoorelementen en mineralen al snel nodig.

In plaats van een sonja bakker dieet, kan je veel beter gewoon gezond eten met veel verse groente & vezels, en een kleinere portie eten / minder snacken. Laat je niets wijs maken door de reclame jongens die die dieten in de markt zetten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie ook: http://www.dietenlijst.nl/dieten/sonja_bakker_dieet/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht krijg je naast minder calorietjes ook minder bouwstoffen en vitaminen binnen.
Probeer eens een supplement in de vorm van een multi-vitaminepil en een visoliecapsule dagelijks. Kost weinig en kan nooit kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik Bakkerde had ik er ook last van. Een kopje kippeboullion helpt er uitstekend tegen. Bij mij was het kennelijk een kwestie van een tekort aan zouten. Tis de moeite waard om te kijken of je van de slapte af komt door een kopje kippeboullion te drinken. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, die staat voor over een uurtje gepland dus ik zal t zien!
Bij de Sonja-aanhangers zal ik me niet geliefd maken maar SB is een crashdieet maar wel relatief rijk aan geraffineerde koolhydraten. Dat zijn allebei oorzaken voor flinke schommelingen van je bloedglucose en dus ook je insuline. Bovendien loop je makkelijk tekorten op met de geraffineerde koolhydraten (eierkoeken, ontbijtkoek, fabrieksliflafjes in de vorm van vetvrije yoghurtjes etc.) die in SB aanbevolen worden. In dat geval zou ik een multivitamine overwegen.

Goed, die drie kilo krijg je er met elke methode wel af maar heb je al nagedacht wat je gaat doen om ze eraf te houden? Want twee of drie maanden na een lijnperiode zwaarder wegen dan ervoor is eerder regel dan uitzondering.