Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je doen om een megagrote snoepbehoefte voorafgaand aan de menstruatie de baas te zijn?

Ik vind dit een van de moeilijkste dingen om onder controle te houden. Ik sla helemaal door in gevreet.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het probleem is, dat als ik eenmaal in de vreetmodus zit, het heel moeilijk is voor mij om daar weer uit te komen, ook als de menstruatie weer lang en breed voorbij is. (staartje van eetprobleem).

12 jaar geleden
986

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zorg dat je goed ontbijt en luncht etc (volkoren producten en weinig (toegevoegde) suikers), dan heb je minder snel behoefte aan suikers (bij hele hoge pieken in je suikergehalte krijg je als deze wegebben ook hele grote behoefte aan suiker). Als die piek wegzakt ga je weer suiker eten (hoge piek) en even later als die piek weer is gedaald krijg je weer sterke behoeft aan suikers etc...is dus een vicieuze cirkel.

Als je tussendoor toch echt behoefte krijgt aan zoet, zorg dat je in die periode lekkere maar wel gezondere zoete alternatieven hebt. Zoals lekker zoete aardbeien, bessen etc.
En als je echt behoefte hebt moet je dan gewoon iets kleins pakken. Als je wacht met iets pakken, bouw je alleen maar meer "zin"op en dan eet je in een keer alles op. Als je dan af en toe iets pakt, bij voorkeur dus een gezonder alternatief, is de kans groter dat je minder pakt, en dat in ieder geval minder slecht...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt bij de drogist chroomtabletten kopen die de behoefte aan suiker zouden wegnemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je de rest van de tijd gewoon eet, hoeft het niet een probleem te zijn.
ik heb al geaccepteerd dat het zo is, en zorg gewoon dat er chocola in huis is, omdat het er is, is de drang al minder.

het kan ook prima tussen de oren zitten, ohja ik ben bijna ongesteld nu moet ik eten. en omdat je het niet wilt, wordt de drang nog erger, en eet je meer.

als je echt heel veel eet zorg dan dat er niet heel veel is.
eet bv. een reep en voor de rest brood, fruit of weet ik veel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem kauwgom, dan heb je toch iets in je mond om te kauwen, zonder dat je kilo's aankomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo werkt het helaas meestal niet :-(
Deze periode zie je simpel van tevoren aankomen (kijk in je agenda).
1.Plan op die bewuste tijd afleiding
2.zet een pot thee en zorg dat er niks te snoepen in huis ligt
(en dan natuurlijk onderweg ook geen candybars kopen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding