Kan teweinig drinken invloed hebben op je gewicht?

Ik drink over het algemeen veel te weinig. kan dit invloed hebben op me gewicht en andere dingen van gezondheid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (4)

het heeft zeker verschil met als je veel of weinig drinkt. je kan uitdrogen of vaak duizelig zijn of heel veel hoofdpijn krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te weinig drinken kan een gewichtstoename tot gevolg hebben. Maar het kan ook tot andere klachten leiden, zoals vermoeidheid, trage stofwisseling, slechte bloedcirculatie, minder weerstand, opeenhoping van gifstoffen, hoge bloeddruk, trage denkprocessen, hoofdpijn, stress, pijnlijke gewrichten, rugpijn, maag- en darmstoornissen en infecties aan de urinewegen. Ook kun je problemen met je nieren krijgen.

Het menselijk lichaam bestaat voor ca. 75 procent uit water. Geen wonder dat het zo belangrijk is om voldoende vocht binnen te krijgen. Dat is ook nodig als aanvulling op het vochtverlies doordat je zweet. Zeker ‘s zomers kun je het beste wat meer drinken, maar 1,5 á 2 liter per dag is toch wel het minimum om je lijf gezond te houden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oeps.....uhhhh......echt?????
zwijg.....jemig........... dank je..denk ik dan toch maar.......
Pieter2011
12 jaar geleden
Nou ja... zó dramatisch is het nou ook weer niet, hoor! Het is een lijstje met klachten die door tekort aan vocht kúnnen ontstaan. Vergelijk het maar met de bijsluiter van een doorsnee medicijn: de bijwerkingen die je daarin vindt wil je ook liever niet weten.
Bovendien krijg je ook best veel vocht binnen via allerlei etenswaren, fruit, ijs etc.
Zelf heb ik ook de neiging om overdag veel te weinig te drinken, en daarom heb ik mezelf "aangeleerd" om elke avond twee van die (0,5 liter) frisdrankflesjes met water naar binnen te gieten. Dat werkt wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pieter2011 een mooi antwoord een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ja, want water drinken vermindert je honger gevoel. Als je Voor het eten een paar glazen water drinkt zulk je merken dat je je sneller vol voelt. Het kan in die zin dus zeker invloed hebben op je gewicht...

Maar water drinken heeft ook andere voordelen bij het afvallen... Het kan namelijk ook dikmakers zoals frisdrank vervangen en het ontgift je lichaam wat belangrijk kan zijn tijdens het afvallen. Dit artikel legt dat allemaal in detail uit: http://www.nuafvallen.nl/water-drinken-bij-het-afvallen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water is de basis voor al de processen in je lichaam. Ook de processen die te maken hebben met overtollig vet afbreken en je voeding efficiënt verwerken. Heb je een tekort aan water in je lijf, dan kun je niet op een goede manier afvallen.
Er is nog een ander belangrijk punt. Je hebt verschillende verzadigingscentra in je hersenen. Twee daarvan zijn de centra voor voeding en water. Is er een tekort, dan slaat je lichaam alarm. Bij een tekort aan water worden er dringende signalen gegeven. Het is niet altijd gemakkelijk om die 'noodsignalen' goed te interpreteren. Daardoor gebeurt het dat iemand denkt dat hij honger heeft, terwijl hij eigenlijk dorst heeft.

In verband met gezondheid is water het belangrijkste transportmedium van voedingsstoffen. Water zorgt ook voor de warmteregulatie in ons lichaam.
Voor mensen is het van levensbelang dat de lichaamstemperatuur op een standaardniveau blijft. Daarom moet men bijvoorbeeld zoveel water drinken als men koorts heeft. Water neemt warmte op en voert het door te zweten af.
Mensen kunnen 30 tot 40 dagen zonder voedsel, maar hooguit 3 dagen zonder water. Dit bewijst wel hoe belangrijk water voor mensen is.