Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb wel honger maar krijg me eten dan niet weg dus eet ik bijna niks meer en ik val dus heel veel af maar dat wil ik niet wat kan dat zijn ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

dit kunnen tekenen van extreme stress zijn
als dit het geval is moet je proberen dit zo goed en zo kwaad als het gaat proberen te minderen

Toegevoegd na 2 minuten:
ook zou het problemen kunnen zijn in je maag darm stelsel, als je ook andere klachten ervaart hiermee zou ik je aanraden om even langs de huisarts te gaan. Dat kan zoiezo geen kwaad en hij heeft (als het goed is) de juiste expertise op dit gebied
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van hoe lang je hier al last van hebt zou ik een doktersbezoek overwegen. Een paar dagen slecht of zelfs niet eten kan ieder gezond mens wel doorstaan zonder gevolgen. Maar op de wat langere duur, al na een week, 14 dagen, kun je door veel te weinig eten in een vicieuze cirkel terechtkomen waardoor het mechanisme van honger in combinatie met weerzin tegen eten zichzelf in stand houdt.

Hoe dat allemaal precies werkt is een ingewikkeld verhaal van mineralen- en vitaminegebrek maar dat zie je dus vrijwel altijd bij eetstoornissen optreden. Maak dus een afspraak met je huisarts, liefst een dubbele, en probeer eens na te gaan hoe een en ander is ontstaan en precies werkt. Natuurlijk kun je ook een ziekte onder de leden hebben die dit alles veroorzaakt maar ook daarvoor heg je je huisarts nodig. Die kan, meestal met behulp van wat bloedonderzoek, binnen korte tijd een groot aantal oorzaken uitsluiten, dan wel vaststellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik ook gehad een tijdje na mijn operatie omdat ik mijn been ha gebroken ik kreeg niks weg maar had wel honger. Misschien inderdaad door stress of omdat je iets ergs heb meegemaakt ofzo?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook wel eens. Meestal in stressende tijden. Of dan staat het eten mij gewoon tegen heb ik nergens trek in. Je kan je eetlust weer opwekken door extra zink tabletten te slikken. Dit bevordert je eetlust.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onmiddellijk naar de dokter gaan. Plotseling veel afvallen is nooit een goed teken, echt niet!
Ik kan hier wel gaan speculeren wat het zou kunnen zijn, maar ik ben geen arts, en ik neem aan de meesten hier niet. Ik zou niet zelf gaan dokteren en informatie afwachten.
Informatie opzoeken op internet kan iedereen, maar een dokter kan je zien, en onderzoeken en onmiddellijk hulp bieden of doorverwijzen als dat nodig is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan misschien anorexia zijn. tenminste gelijk naar de dokter!! als dat het niet is probeer dan het met water naar binnen te krijgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je onderzoeken door je huisarts!
Probeer ondertussen of je vloeibare maaltijden wel binnenkrijgt, bvb Modifast. Zo heb je voorlopig toch een beetje voeding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding