kun je veilig katoen eten?

aangezien het een plant is, en de meeste planten kan je eten.
kan dit veilig zonder consequenties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Een gewone katoenplant bevat giftige zaden, dus die is niet eetbaar. Dat gif, gossypol genaamd, heeft een functie: het houdt hongerige insecten op afstand.
Het is Amerikaanse biotechnologen gelukt om katoenplanten zo genetisch te veranderen, dat die vrijwel gifvrije zaden produceren en dus zouden kunnen worden gegeten. Maar er is nog niet uitgetest of mensen ze ook lekker vinden.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Katoen kun je niet eten het is een soort zacht watje, volgens mij kun je het niet verwerken in je systeem? Het wordt gemaakt voor kleding en ander dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn heel veel planten die je niet kan eten.
Kijk maar eens hier:
http://www.neerlandstuin.nl/algemeen/giftig.html

Dus dat katoen een plant is wil niks zeggen.

Wie honger heeft, kan maar beter niet haar of zijn T-shirt opeten.

Katoen is behalve een handige vezel om kleding van te maken ook een giftig gewas. Katoenzaden bevatten de giftige chemische stof gossypol, die schade toebrengt aan lever en hart. Ze kunnen alleen worden gegeten door runderen, die vier magen hebben die het gif afbreken.