Ik heb een shake dieet dit betekend 2 maaltijden vervangen voor shakes. Mag ik tussendoor wel sla eten of fruit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (5)

kdenk het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk sla, komkommer, radijs en tomaat wel. Maar fruit niet, vanwege de suikers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je tussendoor trek krijgt kun je komkommer,sla en de meeste groenten onbeperkt eten.( bijna geen calorieën)behalve doperwten en witte en bruine bonen.Die bevatten wel aardig wat calorieën.
In een mandarijntje zitten ook maar 15 calorieën, dus als je echt trek krijgt..
Anders hou je het misschien niet vol.
Succes!Ik ken iemand die in 6 maanden 30 kilo is afgevallen op deze manier.
Je moet je wel realiseren dat op gewicht blijven moeilijker is dan afvallen en dat een gezond en verantwoord eetpatroon eigenlijk het beste is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met koolhydraatarm (en evt. eiwitrijk) wilt afvallen kun je dat met tussendoortjes ook beter voortzetten door een stukje worst, kaas of wat noten te eten. In fruit zit dermate veel suiker dat je daarmee je vetverbranding tegengaat.

Toegevoegd na 6 uur:
Het antwoord is dus: wel sla, komkommer, radijsjes etc. maar geen fruit.

Uiteindelijk is afvallen altijd een kwestie van de calorieën zoveel verminderen dat je meer verbrandt dan inneemt. Een groot voordeel van koolhydraatbeperking is dat het de honger heel goed stilt, omdat je, om het even simpel uit te drukken, vetten verbrandt door de koolhydraatstofwisseling zo goed als uit te schakelen. Ga je tussendoor toch weer koolhydraten eten, zoals je met ontbijtkoek, brood maar ook met fruit doet, dan schakel je dat mechanisme weer uit. Neem je iets eiwitrijks als tussendoortje, en dat mag naar mijn mening ook best wat vet bevatten, dan heb je ook daarna niet zo snel honger. Daardoor verlaag je de kans op snaaien dramatisch.

Afvallen is dus niet alleen maar een kwestie van calorieën tellen maar de manier waarop je dat doet is even belangrijk en moet je een beetje individueel bepalen. Je moet je er prettig bij voelen en dat is bij lang niet alle methodes het geval. De allerbelangrijkste vraag is echter hoe je op gewicht denkt te blijven nadat je gestopt bent met die shakes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zitten in kaas en worst dan niet te veel calorieën als je wilt afvallen?
En noten zit zeker veel in.
Groente mag wel onbeperkt.
Of bekijk ik het te eenzijdig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel Karena. Ik heb in mijn uitbreiding het antwoord op jouw vragen verwerkt.
Ik weet niet welk dieet je precies volgt.
Maar ik ben zelf consulente bij Herbalife (die ene van de shakes) en ik adviseer mensen wanneer ze toch trek krijgen tussen de shakes door, om een stukje ontbijtkoek te eten (let wel, normale porties en geen complete ontbijtkoek per dag). Dit kan geen kwaad en stilt de lekkere trek die je krijgt. Een banaan eten of een appel is ook prima. Wel zou ik voor de banaan gaan, want vaak krijg je van een appel na een tijdje weer trek.
Maar wanneer je trek hebt kun je ook meer water gaan drinken, hiermee bedrieg je eigenlijk je maag door deze te vullen met water, denkt je lichaam dat je "vol" zit en je honger gevoel zal verdwijnen.
Sla is ook geen probleem, maar houdt wel weer rekening met normale porties, geen complete maaltijdsalade met een boel slasaus. Puur en alleen de sla (rasp voor de afwisseling een worteltje er doorheen)

Succes met je dieet en als je vragen hebt mag je altijd contact met me opnemen via prive bericht.

Groetjes,
Muffin05
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,inderdaad,het is inmiddels wel bekend dat ontbijtkoek geen verantwoord tussendoortje is!Teveel suiker en net zoveel calorieën als een boterham( net als Sultana en een eierkoek trouwens)Niet doen dus!