Ik ben op een gluten dieet want heb allergie maar daardoor heel veel gaan snoepen wat hieraan te doen?

Hebben jullie tips voor mij? Zijn hier andere gluten dietisten? Help!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn genoeg alternatieven voor snoep, en er is ook snoep zonder suiker. Fruit is ook een lekker tussendoortje, dus als je trek voelt opkomen om te snoepen, neem een glas water een een appel of sinasappel. Je trek in snoep is zo over ;-)

Je kunt ook gezonde snacks maken voor jezelf, zoals bijvoorbeeld komkommerstaafjes met een sausje van yohurt en knoflook. Tis maar een voorbeeldje hoor.

Hier heb je een leuke site met tips over het stoppen met snoepen.

http://www.leefsterk.nl/persoonlijk/afvallen/stoppen-met-snoepen/

En hier heb je nog wat lekkere en gezonde tips voor tussendoortjes.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/29713-tips-voor-lekkere-en-gezonde-tussendoortjes.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zo weinig mogelijk snoep kopen! En zoveel mogelijk aan andere dingen denken als je in de winkel bij de snoepafdeling staat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fruit eten in plaats van zoete versnaperingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar een natuurwinkel, hier zijn ze bekend met de allergie en weten ze (normaal ongeveer vanbuiten) welke koekjes en snoep glutenvrij zijn.
Natuurlijk is het beter om te stoppen met snoepen, maar dat is meestal heel moeiljk.