Wat is het beste voor de lijn? eerst eten en dan calorieën verbranden of eerst calorieën verbranden en dan eten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Voor het verbranden van calorieën maakt dat niets uit. Maar bewegen na het eten is geen aanrader. Je kunt beter voor het eten sporten, dan heb je niet zo'n last van een volle maag. Na het eten heeft je maag alle energie nodig om het voedsel te verteren.

Eerst eten en dan de calorieën verbranden is beter, maar zorg er wel voor dat je niet te zwaar eet en er een uurtje tussen eten en sporten zit. Na het sporten gaat je 'oventje' uit. Alles wat je dan eet, verbrandt minder goed en kan zich als vet ophopen. Ook loop je het risico teveel te eten 'want je hebt toch net gesport, dus het kan wel'. Voor het sporten loop je daarop minder risico omdat je van teveel eten last krijgt (en neem aan dat je dat niet wilt). Succes!

Een volledige maaltijd net voor het sporten is te belastend voor de maag. Op een lege maag sporten kan nefast zijn voor de prestatie. Een goed advies is om niet te kort na de maaltijd te sporten. Meestal wordt minstens twee uur aanbevolen na uitgebreide maaltijden (volledig middagmaal). Gaat het over licht verteerbare maaltijden, dan is sporten na 1 uur ook ok. Indien je net voor het sporten toch nog honger zou krijgen, neem dan iets licht verteerbaars zoals een droge koek, een potje yoghurt, een banaan of een doosje rozijnen.

Bronnen:
http://www.gezondweb.be/GezondWeb/Rubrieke...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100