1 ei per dag gezond of ongezond?

ik geef mijn kind van anderhalf 1 ei per dag. is dit verantwoord?

Toegevoegd na 35 minuten:
Alvast bedankt voor alle antwoorden. MIjn dochter vraagt zelf om een eitje, dat vind ze gewoon heerlijk. Als ik het goed begrijp ligt het ''probleem'' vooral bij de dooier? Deze laat ze zelf al heel vaak liggen en eet dan enkel het eiwit. Is het dan minder zorgelijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ja! Aanbevolen hoeveelheid voedingsmiddelen per dag voor 1-4 jarigen: Brood 1-3 sneetjes Aardappelen 1-2 stukjes (50-100 gram) Groente 1-2 grote lepels (50-100 gram) Fruit 1-2 stuks Melk (product) 300 ml Kaas 1/2 plak vleeswaren 1/2 plak vlees, vis, ei, kip 50 gram margarine op brood + 15 gram voor bereiding drinkvocht 1/2 - 1 liter zie onderstaande bronnen voor uitgebreid info over voeding vanaf 1 jaar ....Warme maaltijd: klein stukje vlees, vis of kip (50 gram) of 1 ei 2 kleine aardappelen of 2 eetlepels rijst of macaroni 2 eetlepels groente schepje jus of saus schaaltje yoghurt of vla of wat fruit Toegevoegd na 4 minuten: bij warme maaltijd kan je voor variatie van voeding zorgen! (niet per se elke dag een ei) misschien dat kindlief dat ook apprecieer ;) Toegevoegd na 21 uur: en... dat is wel minder zorgelijk! het eigeel bevat cholesterol. Bij een ei is het wit vrij van cholesterol, de eidooier bevat 200 mg. Het idee dat veel eieren eten slecht is voor je cholesterolgehalte, is niet helemaal waar. Zolang je dochter niet meer dan 300 mg cholesterol per dag binnen krijgt en weinig andere producten eet met verzadigde vetten zit ze goed.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100