Havermout is tegenwoordig het meest aangeprezen ontbijt, met wat fruit. Ik heb net het boek de Voedselzandloper gelezen van Kris Verburg. Hij raadt alle soorten pasta af, vanwege het hoge koolhydraatgehalte. (koolhydraten=suikers) Je maakt je lichaam er blij mee, je kunt er goed mee vooruit en zal niet halverwege de ochtend een (suiker) dipje van krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De vraag is wat voor noodles. Bedoel je die kant en klare dingen voor €0,50 per pakje?
Die zijn niet voedzaam. Het zijn witte koolhydraten, met vooral heel veel zout erin. Geen verantwoord ontbijt.

Zelfgemaakte noodles, met bouillon en groente erin is al wel beter voor je.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je graag daarmee ontbijt, dat kan, maar doordat het snelle koolhydraten zijn, schommelt je suikerspiegel sterk en heb je snel weer honger.
Je kunt beter iets met volwaardige granen pakken, een volkorenboterham, een bak yoghurt met ontbijtgranen (zonder toegevoegde suiker).
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat het goed vult. Op zich is het eten van rijst, noodles e.d. geen vreemde gewoonte als je nagaat dat een groot deel van de wereldbevolking dit doet. Maar... het is wel erg eenzijdig als je niet ook iets anders eet als: zuivel, fruit, vlees/vis etc... De kant en klare noodles zijn idd erg lekker, maar stillen alleen tijdelijk je trek. Er zitten geen gezonde voedingsstoffen in.
Je zou er iets bij kunnen eten.....?