Hoe kom ik snel gezond aan ( met een glutenintolerantie)

Er is bij mij sinds begin dit jaar Coeliakie bevestigd. Nu moet ik anders eten, maar val hierdoor ontzettend veel af.

Hoe kan ik gezond en wel, glutenvrij, aankomen?

Heb nu een overgewicht van -20.5%

Toegevoegd na 17 minuten:
Ben al bij diëtist, maar die zegt dat ik veel moet eten. Vertel mij wat, ik eet mezelf de heledag al een ongeluk. Is er niet een soort middeltje of bepaald voedsel wat goed aanzet??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Vet eten, maar dan wel goed vet. Avocado's en noten bevatten veel onverzadigde vetten. Giet wat olijfolie over je sla en frituur je groente in met een deegjasje in pinda- of zonnebloemolie. Ook vis bevat goede vetten, maar je hoort ook vaak dat vis erg is vervuild met zware metalen en dioxinen, dus daar zou ik een beetje mee oppassen.
Verder zou je zelf bood kunnen bakken van rijst of teff en daar de hele dag door van kunnen eten. Bij Aziatische winkels vind je vaak ook pasta die van rijst is gemaakt, noodles maar ook 'Italiaanse' pastavormen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een deegjasje kun je van bijvoorbeeld rijstmeel of kikkererwtenmeel maken, ook bij toko's te koop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien verstandig om naar een dietiste te gaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt als tussendoortje veel maaltijdrepen eten. Worden normaal gesproken 1x per dag gegeten als maaltijdvervanger, want 200 kcal. Als je er meer eet kun je met gemak meer kcal binnenkrijgen op een gezonde wijze, ze zitten namelijk bomvol met vitamines etc!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Maaltijdrepen bevatten voor zover ik weet granen en dus gluten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow pardon, werd even iets te ijverig in het antwoorden waardoor ik je vraag maar half liet bezinken.. Sorry!
Elke dag een lekkere boekweitpannenkoek. Of roomkaas, rijstpap of gierstepap.

Toegevoegd na 16 minuten:
Voor extra calorieën kan je je voeding ook verrijken met Fantomalt. Het bevat geen gluten.
Je kan het eenvoudig door warme of koude dranken of gerechten mengen.