Zijn er groenten die laxerend werken?

Want: die kan ik beter niet eten.
Ik ben erg mager,heb ondergewicht.
Ik wil niet nog dunner worden!
Van fruit weet ik het wel( pruimen)
Iemand nog tips:wat wel/niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.9K
Kimath
13 jaar geleden
goed bezig dat je aan je gewicht wilt werken :)
ik weet helaas niet echt groenten die laxerend werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wilt aankomen, kun je het beste om de 2 á 2,5 uur wat eten. Eet proteine en koolhydratenrijk. Ga krachtsporten, als je dit nog niet deed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie heeft al die minnetjes geplaatst?
Ik zie het net!
Snap ik niet,vinden sommige mensen dit lollig?
Kimath
13 jaar geleden
ik snap de minnetjes ook niet, zal wel een flauwerik zijn.

Het beste antwoord

Prei,schorseneren, uien,witte en bruine bonen, andijvie,broccoli,dadels,peren,appelsienen laxerend
Gekookte wortelen,gekookt witlof,gekookte bloemkool,asperges,komkommers, sperziebonen, courgettes, sla,tomaat, radijs,appels,bosbessensap,banaan,avocados niet laxerend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor dit uitgebreide antwoord !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoord geeft een mooi overzicht!
Op 1 ding na: alle koolsoorten werken laxerend, maar dat wist ik wel( en de meeste mensen, denk ik).

Andere antwoorden (11)

bij mij zijn het bruine bonen waar ik voortdurend op de toilet zit en gebakken uien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,bruine bonen is bekend,haha,
die eet ik nooit.
Wel veel uien,maar meestal rauw.
Alle soorten kool hebben een licht laxerende werking. Ook de meeste bonen hebben dat. ( Sperziebonen en snijbonen volgens mij niet. )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben gek op kool!
Ik ben ook gek op spruiten(ja,echt) en dat zijn natuurlijk kleine kooltjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ojeej, dat word iets minder favo eten dus. Je kan ook eerst testen of het bij jou ook zo is...
Bieten.asperges, broccoli.
Bij mij werken deze licht laxerend.
maar niet alleen bepaalde groenten,maar ook ander drinken of eten kunnen laxerend werken.
Misschien heb je wat aan de bijgevoegde bron.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uien en prei kunnen een licht laxerende werking hebben vooral als je ze zelden eet, maar je wordt daar niet zo snel nog magerder van; dat wordt vooral door andere dingen bepaald b.v. een wat te actieve schildklier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pompoen is voedzaam en makkelijk te verteren. De groente is rijk aan vitamine A en is een goede anti-oxidant. Verder bevordert het de urineafscheiding en werkt laxerend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spinazie werkt laxerend ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook venkel werkt laxerend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rauwe ongepelde paprika heeft ook een laxerende werking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlees werkt laxerender, omdat

Cellen in vlees geen celwand hebben.
Groentes hebben wel een celwand dus die zijn moeilijker verteerbaar (alleen als ze rauw zijn)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof niet dat vlees laxerend werkt,hoe kom je daar bij?
Volgens mij heeft dat ook niet met cellen of celwanden te maken.
Volgens mij wil jij juist wel meer gewicht verliezen en ben jij op zoek naar tips om nog meer gewicht te verliezen.

Zie een quote die jezelf geschreven hebt in de eerste vraag die je hier gesteld hebt:

Ik hoor vaak dat ik te mager ben en beter moet eten.
Maar ik voel mij hier goed bij!
Ik wil niet dik worden,mijn vader heeft mijn moeder in de steek gelaten omdat ze dik was.

Ik denk dat jij een probleem hebt en daarmee naar de huisarts moet gaan. Hier mee door blijven gaan maak je je lichaam echt stuk en als je zo doorgaat kan je zelfs dood gaan. Zorg beter voor jezelf en ga er met de huisarts over praten. En ook zeker met je ouders!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zie je echt verkeerd hoor!
Ik wil niet dik worden ( en dat zal ook niet gebeuren),maar ik wil zeker niet nog dunner worden.
Een vriendin van me is overleden aan de gevolgen van Anorexia Nervosa,aan een hartstilstand door hartfalen.
Ik heb dit allemaal van dichtbij meegemaakt..
Ik ken dus de gevaren, en ik weet en zie dat ik dun ben.
Bedankt voor je antwoord.
Ik begrijp wel dat je het goed bedoelt.
Er zijn al veel antwoorden gegeven, maar deze stond er nog niet bij: paardebloemen werken ook laxerend

(zie het antwoord van siska op de gestelde vraag via onderstaande link).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk om te weten, maar niet om te eten!
Ik wist trouwens wel dat er eetbare bloemen bestaan,ik heb wel eens een taart gezien met gesuikerde rozenblaadjes.En recepten met salades en soepen met bloemetjes erin.