Hoe kan het dat ik de ene dag 47 kg weeg en de volgende dag 42 kg?

gister voor het slapen gaan ging ik me wegen en toen woog ik 47 kg toen ik in de morgen mezelf weer ging wegen woog ik maar 42 kg hoe kan dit???
en nu weeg ik nog steeds 42 kg...(btw ik ben niet op dieet)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een van de redenen dat het slimmer is je 1 keer in de week op hetzelfde tijdstip en in dezelfde situatie te wegen. Dus bijvoorbeeld altijd op zaterdagochtend in je ondergoed, na het plassen.

Antwoorden (10)

Misschien heb je heel zwaar gegeten en gedronken en heeft je lichaam het verteerd in kleinere stukjes of is het opgelost in je darmflora. Ik weet het verder niet zeker, maar vijf kilo is nogal een verschil. Andere factoren zoals kleren spelen natuurlijk ook een rol, en het is normaal dat je gewicht soms wel 2 kilo schommelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan niet.
Waarschijnlijk staat je weegschaal niet helemaal loodrecht, of ben je niet precies op het midden gaan staan.
Maar met of zonder kleren, gegeten of net nuchter opgestaan, kan max. 1 1/2 kg uitmaken, en géén 5.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij stondd echt recht....en het verbaasde mij ook....
want nu weeg ik nog steeds 42 kg ;0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die weegschaal wil ik ook wel....+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Tanja : da's een stevig ontbijtje, dan.....
Of je hebt heel zware schoenen en kleren aan!!!
Misschien dat je de 1e keer toen je je zelf woog op een harde grond hebt gewogen en later op een zachte achtergrond dit maakt echt veel verschil uit..

Plus als je wakker word ben je vaak wel wat lichter maar 5 kilo is onmogelijk.. En het kan te maken hebben met de kleren die je droeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heeft er iemand (bij wijze van grap) aan het stelwieltje gedraaid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh ja............damn it xD
Misschien gisteren niet goed gekeken ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ik ben 100% zeker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan heb ik er geen plausibel verklaring voor ...
een paar suggesties:

was het een digitaal display? misschien was er een ledje even kort uitgevallen?
of heb je de 7 voor een 2 aangezien? of andersom? draag je een bril/lenzen? had je die wel of niet op/in?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je in één nacht 5 kilo bent afgevallen lijkt me sterk. Het kan wel zijn dat je 1 of 1,5 kilo bent afgevallen in één nacht. Misschien was je gisteren moe en heb je niet goed gekeken op de weegschaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij dergelijke grote verschillen zou ik mijn vertrouwen in mijn weegschaal kwijtraken. Mits je uiteraard op hetzelfde tijdstip van de dag, met dezelfde kleren, sleutels etc. en consequent voor of na je ontbijt weegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is in principe mogelijk maar dan heb je gister wel flink gegeten of gedronken, misschien is het handig als je iets meer details geeft wat je gisteravond hebt gegeten of gedronken.

Stel: je hebt gister gewoon lekker gegeten en heb 3 liter frisdrank achterover geslagen, vervolgens heb je je gewogen. Vervolgens ben je lekker naar de wc gegaan en in de nacht heb je nog een deel eruit gezweet.. dan is het mogelijk om "5 kilo af te vallen in 1 nacht"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken iemand die in haar periode 5 kilo zwaarder weegt. Dus misschien ligt het aan het feit dat je de ene keer ongesteld was en de andere keer niet.
(tenzij je natuurlijk een jongen bent)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh wacht misschien is dat ook zo...want ik was gister ongesteld geworden,....