Als je zo goed als geen koolhydraten meer zou eten, wat gebeurt er dan met je gezondheid? ( behalve afvallen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Je zu het continue koud hebben. Je kan je nog slecht concentreren.

Daarnaast zal je lichaam uiteindelijk overgaan op vertverbranding. Pure vertverbranding kan weer gevaal opleveren, omdat allerlei gifstoffen in je vet zitten, welke nu in grote hoeveelheden vrij kunnen komen (Daarom moet je serieus afvallen ook altijd rustig doen, en niet in een keer vele kilos per week, als je niet weet wat je doet).

Als je af wilt vallen, kan je beter sporten en matiger eten. Door het sporten worden je spieren actief en sterker. Spieren verbruiken meer energie dan vertweefsel, en zullen -ook terwijl je niet sport- een groter deel van de energie verbranden. Zo zet je je lichaam in een energie verbrand modus.

wiki:
De functies van Koolhydraten
De functies van koolhydraten zijn:

* het leveren van energie voor lichamelijke activiteiten;
* het leveren van energie voor het op peil houden van de lichaamstemperatuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan geef je je lichaam eigenlijk geen brandstof meer. En een auto die je geen brandstof meer geeft, rijdt gewoon niet meer, maar ene lichaam dat geen brandstof meer heeft, teert gewoon in op zijn reserves. Eerst de vet reserves indien aanwezig, maar al heel snel (voor de gewenste hoeveelheid vet weg is) op de eiwitten ofwel je spieren.

Een beetje caloriebeperking door zowel vet als eiwit als koolhydraten te minderen kan geen enkel kwaad, vooral niet als je het merendeel van je reserves verbrandt door beweging. Maar gewoon vet en vlees blijven eten en alle koolhydraten maar weglaten uit je dieet is buitengewoon ongezond en een heel slecht idee. Bovendien beklijft dat alleen maar als je het een leven lang (kort) volhoudt, want ZODRA je weer koolhydraten gaat eten, weet je lichaam van gekheid niet hoe snel het weer voorraden moet gaan aanleggen, na die lange ' hongerstaking' . Je schiet er dus geen fluit mee op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan geen essentiële koolhydraten. Dat wil zeggen dat je niet per se koolhydraten nodig hebt in tegenstelling tot bepaalde soorten eiwitten en vetten. Het is inderdaad voor de meeste mensen een stuk makkelijker om af te vallen met beperking van de koolhydraten en (eventueel) wat meer eiwitten. Vaak hoor je dat de hersenen glucose (een koolhydraat) nodig hebben. Dat klopt helemaal maar die kan het lichaam uit eiwitten maken, de zogenaamde gluconeogenese. Maar het is wel makkelijker om niet helemaal te stoppen met koolhydraten maar om ze te beperken. Het is wel altijd beter om radicaal met geraffineerde koolhydraten te stoppen, zoals suiker en producten gemaakt van wit meel, ongeacht hoe zwaar je bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook niet en zo heel af en toe een stukje tiramisu of appeltaart is toch wel erg lekker en moet kunnen. Maar koekjestrommels en droppotten hebben we toch maar afgeschaft. Die zijn in een mum van tijd leeg, zowel thuis als op het werk.