is een bak (450 gram) magere kwark een goed ontbijt?

Toegevoegd na 15 minuten:
of met wat muesli etc.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.9K

Antwoorden (6)

ja hoor als jij het daar op kunt uithouden tot de volgende eetbeurt is het perfect
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zitten voor de eerste maaltijd van de dag te weinig calorien en te weinig koolhydraten in. Je kunt dit beter als een tussendoortje eten of 's avonds een uur of 2 voor het naar bed gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bevat in ieder geval weinig vet, dus dat is wel goed, maar het beval ook weinig vezels, vitamines, etc.
Ik vind 450 gram kwark ook best veel voor 1 ontbijt.

Waarom neem je niet wat minder kwark en doe daar dan bijv. cornflakes/muscli en wat fruit doorheen?
Dat is gezond en nog lekker ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niet bepaald een goed ontbijt.
Tenzij je 2 meter lang bent en je doet ook nog wat noten, granen en fruit door de kwark.

Beter is om de helft te nemen en daarnaast een volkorenboterham te eten. De andere helft met de lunch eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja prima hoor. Zeker met wat muesli erbij. Heel gezond zelfs! De Muesli bevat de vezels, en de kwark de eiwitten, prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel een erg ruime portie, je kunt beter wat minder nemen en dan fruit en/of muesli (ongesuikerd) erin doen.

Dan kan je bijv. 's avonds ook nog een bakje yoghurt of kwark eten, of een glas melk bij de lunch.