Meest Calorierijk eten en drinken??

In welk eten en drinken zit mega veel calorien in het meeste van alle eten en drinken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
26.9K

Het beste antwoord

Het meest calorierijke junkfood
Bij een kroket of frikadel denken we gelijk aan vet, en dus calorierijk eten wat je beter kunt mijden. Maar een kroket is qua calorieën nog onschuldig als je het vergelijkt met ander junkfood. Een lijst met de meest heftige calorieshockers

Nummer 1
Het junkfoodfenomeen de kapsalon staat met afstand op nummer één met maar liefs 1800 calorieën per grote portie. Voor degenen die onbekend zijn met de kapsolon: men neme patat, shoarmavlees daarbovenop, afgetopt met gesmolten kaas, tomaat en sla met een flinke dot knoflooksaus. En je hebt een maaltijd met genoeg calorieën voor bijna een hele dag. Het is een populaire snack onder jongeren na een flinke nacht stappen. Het advies van de redactie luidt, als je lijf je lief is, blijf dan ver van de kapsalon vandaan.

Meer calorieknallers:

1. Kapsalon 1.800 calorieën
2. Een grote pizza 1.000 calorieën (gemiddeld)
3. Big Tasty met bacon, Mc Donalds 905 calorieën
4. Dubbele Whopper, Burger King 900 calorieën
5. Diepvriespizza 750 calorieën (gemiddeld)
6. Dubbele Quarterpounder met kaas, Mc Donalds 740 calorieën
7. Patat met mayonaise 590 calorieën
8. Kroepoek, per 100 gram: 541 calorieën
9. Broodje shoarma met knoflooksaus 490 calorieën
10. Patat met ketchup 490 calorieën
11. Milkshake (Medium) 417 calorieën
12. Berenklauw 320 calorieën
13. Sauseizenbroodje 310 calorieën
14. Ham/kaas croissant 260 calorieën
15. Bamibal 230 calorieën
16. Frikandel 190 calorieën
17. Kroket 150 calorieën
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo u antwoord was het beste gr lisa

Andere antwoorden (7)

Dierlijke vetten en alcohol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de lijst die ik met de link toe zal voegen, bevat melkchocoladepasta 1711 calorieën per 100 gram.
Dat is toch behoorlijk wat lijkt me zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vet is de meest efficiente manier om energie uit voedsel op te slaan. Puur vet (dierlijk of plantaardig) bevat dus de meeste calorieën.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wel gemiddeld 9 kilocalorieen per gram. Al zit er verder nog wel verschil in het soort vet.
McDonald's: Big Mac, milkshake XL.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rookworst!

Ik heb ooit zo'n boekje gehad waar je per gerecht kon opzoeken hoeveel calorieën er in zitten..
Rookworst stond -als ik me het goed kan herinneren- bovenaan! :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bigtasty heeft 1100+ calorieën weet ik toevallig,
En kapsalon nogmeer maar dat verscheelt heel erg waar je hem haalt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe vetter, des te meer calorieën. Eiwitten en koolhydraten (suikers) bevatten 4 kilocalorieën per gram en vetten, ongeacht of ze dierlijk of plantaardig, verzadigd of onverzadigd zijn 9 kilocalorieën per gram.

In theorie zou je dus moeten streven naar een zo vet mogelijke hap om efficiënt veel calorieën naar binnen te werken maar in de praktijk kun je veel meer op met eten dat zowel koolhydraat- als vetrijk is. Patat, kibbeling, frikandel en dergelijke met een zoetig sausje (meestal zijn ze inderdaad erg zoet) werken makkelijk weg, evenals roomijs met chocoladesaus en dergelijke lekkernijen. Smaken in laagjes schijnen helemaal het einde te zijn, zoals in candybars, vooral als ze ook nog een knisperende mondsensatie opleveren. Je blijft ervan eten.

Als calorierijk drankje zou ik milkshakes aanbevelen, vooral als er roomijs als basis is gebruikt.