over de zoetstof in de light producten is veel te doen....

“De kunstmatige zoetstof aspartaam wordt samengesteld uit de chemische stoffen asparaginezuur, phenylalanine en methanol. Wanneer het in het lichaam is opgenomen, wordt de methanol of methylalcohol, omgezet in formaline en mierenzuur.

Formaline is een zenuwgif, het is tevens een kankerverwekkende stof. en wordt gebruikt bij het conserveren van lichamen. Ook wordt het gebruikt bij het uitgassen van besmette ruimten. Phenylalanine, werkt ook als neurotransmitter en is ook een zenuwgif wanneer het niet vergezeld wordt door de andere aminozuren uit eiwit.” (www.aspartaam.nl)

Neem van me aan dat aspartaam een regelrechte vijand van je lichaam is. Wil je meer weten over deze stof, raad ik je aan om deze uitgebreide website te raadplegen: http://www.aspartaam.nl Neem zeker een kijkje bij de sectie “ziekteverschijnselen” en je ziet dat deze stof helemaal niet onschuldig is!

Als je een gebrek aan energie hebt (of een ander ziekteverschijnsel dat je op http://www.aspartaam.nl terugvindt) en je drinkt light frisdranken, schrap deze dan een maand en ga na of de verschijnselen verminderen.

Drink dagelijks minstens 1,5 tot 2 liter zuiver water. Dit ondersteunt de reinigende werking van je lever en is noodzakelijk voor een goede gezondheid. Als je echt niet zonder je frisdrank kan, drink maximaal 2 glazen per dag en drink voldoende water.

Nu je weet wat aspartaam met je lichaam doet, probeer het gebruik te verminderen of zelfs helemaal te schrappen. Je zal je er beter door voelen en meer energie hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er is zeker een belangrijke in light frisdranken zit "Aspartaam" Dit is een zoetstof er zit dus geen suiker in maar Aspartaam. Deze stof kan ervoor zorgen dat je sneller kanker krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik vragen waarom die - is graag met goeie uitleg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord!
Gewoon geen aspartaam nuttigen.
Instellingen zoals de WHO (world health organisation mogen dan wel zeggen dat het geen kwaad van, maar drie keer raden wie hier een dikke vinger in de pap hebben, juist ja, de farmaceutische industrie.
Light frisdranken worden vaak gezoet met niet-calorische zoetstoffen zoals aspartaam, cyclamaat en sacharine.

Van aspartaam wordt wel beweerd dat het kankerverwekkend zou zijn, maar dit wordt o.a. door het Koningin Wilhelmina Fonds met stelligheid ontkend. Ook de EFSA (European Food Safety Authority), de wetenschappelijke adviesraad van de EU heeft in mei 2006 opnieuw bevestigd dat er geen reden is om de huidige ADI van 40 mg/kg/dag te verlagen. Andere instanties, zoals het Voedingscentrum en vergelijkbare instanties in andere Europese landen beschouwen aspartaam als volledig veilig. Alleen voor fenylketonurie-patiënten wordt aspartaam afgeraden omdat een van de afbraakproducten, fenylalanine, voor hen gevaarlijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er worden toch weer steeds onderzoeken naar gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn tante gebruikte aspartaam en kreeg ernstige hoofdpijnklachten. Ze stopte met het aspartaamgebruik en de hoofdpijnklachten verdwenen direct. Het gaat er bij mij niet in dat aspartaam "absoluut veilig" is. Waarom is er bijv. een maximale aanbevolen dosering als het zo veilig is?
Ja, je kunt van light-frisdranken net zo goed dik worden. Je denkt dat je goed bezig bent, er staat immers "light"op, dus je drinkt er meer van. Met als gevolg dat je er net zo goed van aan kunt komen, net als van alle andere zg. lightprodukten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van frisdrank light wordt je dan wel minder snel dik maar er zit evengoed een hoop koolzuur in. En koolzuur is erg slecht voor je tanden, het lost je glazuur op.

Toegevoegd na 17 uur:
Verbetering:
Dat koolzuur iets met je glazuur zou doen is iets wat mijn tandarts beweerde en wat ik later ook in een paar artikelen terug heb zien komen.
Maar volgens het voedingscentrum is het niet het koolzuur dat je glazuur aantast maar het andere zuur dat ook in frisdrank zit. En dus ook in light frisdrank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderzoek heeft uitgewezen dat light ervoor zorgt dat je meer eet/drink lust erdoor krijgt.
Geef je hier aan toe tja dan is alles waar TE voorstaat slecht ( behalve TEvreden)

Daarnaast blijft de stof Aspartaam veel besproken over de negatieve gevolgen hiervan bij inname
Helaas zijn niet alle ( zogenaamde betrouwbare ) instanties hier eerlijk over kwa onderzoeken omdat er veel bij gebaat is ( Aspartaam in gebruik)