Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

moeilijke stoelgang.....wat kan hier de oorzaak van zijn ?

kan inname van extra calcium hier in bijdragen zodat een harde stoelgang hier het gevolg van is geworden ?

Toegevoegd na 32 seconden:
heb hier reeds en ganse periode last mee

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De oorzaak weet ik niet, maar om het te verbeten moet je veel water drinken en kiwi's eten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent pas gestart, zie ik, dus het verdient een pluim die jij van me krijgt voor je eenvoudige antwoord,
succes verder op deze site!!!

Andere antwoorden (5)

Veel vruchtensappen werken ook goed. Ik had daar eerst ook last van maar nu ik heel veel (verse) sappen drink multivitamine, sinaasappelsap en appelsap drink niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit je antwoord meen ik op te maken dat veel (vers) vruchtensap hier verandering kan in brengen, of mag ik het allemaal gewoon verder geperst innemen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja verse vruchtensap werken heel goed.
De inname van calcium kan hier zeker mee te maken hebben.
Ook te weinig lichaamsbeweging maakt de darmen minder actief
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan eet je te weinig vetten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Calcium kan inderdaad obstipatie veroorzaken, hoewel de magnesium die aan de meeste calciumtabletten is toegevoegd, die juist weer tegengaat.

De eerste maatregel bij obstipatie is voldoende vocht, bij voorkeur water, drinken. Vezels zorgen voor een betere vulling van de darmen en lichaamsbeweging helpt zowel tegen obstipatie als om de calcium beter op te nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer vezels eten, met name uit fruit. En daarbij genoeg vocht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding