ik eet al jaren 's avonds en 's nachts ,maar kan stofwisseling weer herstellen als dit patroon wordt omgedraaid?

door jaren lang een verstoord eetpatroon te hebben wil ik dit veranderen (met hulp) maar ik vraag me af of ook mijn stofwisseling daarin weer normaal zal gaan functioneren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, je stofwisseling zal zich op den duur weer aanpassen.
Op zich hoeft dat helemaal niet lang te duren, als je het op een goede manier doet.

Wanneer je 's nachts gewoon slaapt en je energie overdag verbruikt, gaat je lichaam ook anders met je voedsel om.

Op dit moment belast je je lichaam behoorlijk door 's nachts te eten, want 's nachts horen alle organen te rusten en nu draaien ze overuren.

Mensen die 's nachts werken eten ook op rare tijdstippen. Het lichaam is wat dat betreft geniaal en past zich snel aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lichaam past zich razendsnel aan, zonder problemen. Daar heeft je lichaam over het algemeen geen hulp bij nodig, mits je het niet al te abrubt doet.

Wat moeilijker zal zijn, is je geest er ook op aan te passen. Door jarenlange gewenning zijn je hersenen in een bepaald patroon ingesleten, en zullen deze verandering niet zo snel kunnen verwerken als je lichaam. Het is aan te raden op dat gebied hulp te zoeken.