Ik wil 2 maten kleiner wat is een goed dieet ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Typ in de zoekfunctie: dieet En je krijgt ik weet niet hoeveel antwoorden.....

Het beste antwoord

Het beste dieet is je voedingsgewoonten zodanig aanpassen dat je in balans blijft. Pas als je zo'n patroon gevonden hebt en je denkt dat de rest van je leven te kunnen volhouden dan moet je je pas gaan beraden over de manier waarop je je streefgewicht, in jouw geval twee maten kleiner, kunt bereiken.

Die methode is nogal persoonlijk. Sommigen zweren bij Sonja Bakker en andere bij dokter Frank. Zoals al gesuggereerd ken je ook kijken hoever je komt met gewoon minder eten. Ik ben zelf een warm voorstander van koolhydraatbeperking en in verhouding wat meer eiwitten. Dat is goed vol te houden omdat je weinig honger hebt en je houdt er je motortje mee op gang.

Doe je een crashdieet, en SB zit aardig in die richting, dan loop je het risico dat je lichaam dermate efficiënt leert omgaan met ingenomen calorieën dat ze onmiddellijk opgeslagen worden als vet. Dan bereik je het tegengestelde effect. Je blijft aan de veilige kant als je niet meer dan een halve kilo per week afvalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Koolhydraatbeperking is inderdaad een heel goede methode.

Andere antwoorden (6)

Niks geen dieet. Gewoon minder eten, precies zoveel eten als je nodig hebt, heel simpel. En geen junkfood, maar gewoon gezond en regelmatig eten. Geen vette en/of zoete tussendoortjes. Ontbijten met volkorenbrood of yoghurt met muesli, lunchen met volkorenbrood en/of bouillon/soep, liefst zonder vlees. Avondeten: groente, rijst/pasta/aardappels, vis of mager vlees. Toetjes: geen pudding of vla, gewoon yoghurt of kwark. Streng zijn voor jezelf, dus niet tussendoor gaan snoepen met koekjes of zakken chips. Wil je echt afvallen? Doe dan iets aan je dagelijkse voedingspatroon. En lekker veel bewegen wil ook nog wel eens helpen, dus niet de lift of roltrap nemen maar de trap op- en aflopen. Niet de auto pakken voor een ritje naar de stad, maar de fiets of de benenwagen. Jezelf gezonde, actieve, bewuste patronen aanleren in plaats van altijd maar je behoeftes willen bevredigen.

Ja, ik ben streng. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Streng zijn voor jezelf houd je helaas niet lang vol. Je kunt beter WEL af en toe "zondigen". Maar dan ook af en toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is toch een prima antwoord?
Als je minder snackt en meer sport gaat het supersnel joh! Van mij +je
Twee maten kleiner is niet niks, op eigen houtje dieten is niet vol te houden of je moet heel disciplinair zijn...maar vaak is het beter op heel je eetpatroon om te gooien en veel water drinken.

Mijn advies is ga naar een goeie dietiste zodat zij het juiste dieet kan voorschrijven.

Een plus voor je moed en succes!

Toegevoegd na 19 minuten:
op=om
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede dieeten alleen helpen niet. Na een periode val je weer terug in het oude patroon. Je moet je leefstijl veranderen. Meer calorieën verbranden dan er in gaan tot je op het gewenste niveau bent en dan in balans zien te komen.
Ik had probaat My Daily Lifestyle. Ben 20 kg afgevallen en al meer dan een jaar op het zelfde gewicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoord heb ik al meerdere malen gegeven, maar deze vraag is dan ook meerdere malen gesteld, met hier en daar af en toe een klein verschil.
Maar zo val je dus af:

Als je wilt afvallen is het belangrijk dat je zo min mogelijk honger hebt.
Honger doorstaan tot je weer "mag" eten zorgt ervoor dat je lichaam daarna veel energie opslaat. (En dat wordt dus vet.)
Zorg daarom dat je lichaam overdag niet langer dan 3 uur zonder voedsel zit.
Neem tussen je ontbijt, lunch en diner een gezond tussendoortje, en eet na je avondeten nog iets kleins.
Probeer niet te snel af te vallen. Dat werkt gewoon echt niet, hoe geweldig het ook lijkt.
Vrouwen hebben gemiddeld 2000 calorieën nodig, mannen 2500. Ga daar nét iets onder zitten, 200 kcal, ofzo, en geen 1000.
Je zal dan langzaam afvallen, maar verkleint de kans op het jojo-effect ENORM.
Eet bij de 3 belangrijkste maaltijden gemiddeld 400 kcal per keer, liever meer ‘s ochtends dan ‘s avonds. Eet bij je ontbijt vooral koolhydraatrijk voedsel (brood, pap, ontbijtgranen en fruit) en bij het diner vooral eiwitrijk voer er groenten.
Ga niet ineens keihard, intensief sporten, daar schiet je niks mee op, en als je hier weer mee ophoudt ga je ook jojoën. Ga liever wandelen, of stukken fietsen.
Calcium is een buikvet-killer. Zo’n 1500 mg per dag (maar dan ook niet méér!) laat je buikje als sneeuw voor de zon verdwijnen. Dit effect wordt versterkt met een gezonde vitamine C inname. Max. 1000 mg per dag voor een niet-roker, een roker kan hier zéker 25 mg bij optellen per sigaret per dag, met een maximum van 3000 mg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Jojo-effect is altijd mijn grootste angst bij dit soort vragen. Met volwaardig voedsel en niet te weinig heb je de helft al gewonnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ en...wees niet bang voor vet. Als je wat meer vet en eiwitten eet en wat minder koolhydraten zul je geheid afvallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, Keesvi, friezin.
Bedankt!
Met eten van alles de helft

Met sporten alles nóg een keer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodat je lichaam de indruk krijgt in een hongerperiode te verkeren en op een energiezuinige modus overgaat zodat het zoveel mogelijk vet op kan slaan?
Zo creëer je een jojo-effect!
Dit is ook nooit vol te houden, op een gegeven moment moet je weer "normaal" gaan eten en dan ben je ineens 10 kilo zwaarder dan toen je begon.
Ja dat wil ik ook wel!!

Geen dieet.

Minder eten en meer bewegen.
Meer verbranden aan energie dan dat er binnen komt.
En dit heel langdurig en niet voor even.

Die vraag is hier nu al zo vaak gesteld, dat dat echter duidelijk niet zo makkelijk IS dan het soms lijkt.
Lees de antwoorden hier:

http://www.goeievraag.nl/vraag/dieet.131906

http://www.goeievraag.nl/vraag/10-allerbeste-dieet-tips.119344

Wil je hulp?
Vraag of je dokter je doorverwijst naar een dietist.
Of kijk op de verschillende sites die er zijn waar mensen onderling elkaar steunen in het afvallen. Dit is een goeie:
www.valtaf.nl