hoeveel vet mag je per dag benutten,of hoe weet ik dat ik niet te veel snack of snoep?

er van uitgaand dat ik niet boven de 2500 kcal uit kom met eten

Toegevoegd na 1 minuut:
ben 40 jaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ze zeggen dat je per dag 6 keer moet eten per dag, dus dat betekend 3 maaltijden en 3 tussendoortjes. Opletten dat je niet iedere dag frituur en chips eet en halvarine smeert en geen vet vlees. De tussendoortjes kunnen bijv. een plak ontbijtkoek, een stuk fruit en een bakje yoghurt zijn. Af en toe kan je ook best iets lekkers nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
echt snacken en snoepen doe ik niet,wel lekkere dingen op de boterham ,eiersalade zalmsalade etc. ,volle vla als toet,elke dag brinta met een beetje suiker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat zijn natuurlijk wel calorierijke dingen die je daar noemt. Je zou deze dingen evt. kunnen vervangen door wat magerder producten. Zoals bijv. vla van optimel, in principe dit er door haast alle broodsalades mayonaise en is het dus niet zo heel gezond. Een lekkere boterham kun je ook maken, met een laagje light mayo, een plakje 30+ kaas, een plakje kipfilet en evt. nog wat plakjes komkommer of tomaat. Ook kun je zelf een eitje koken en prakken met wat light mayo, peper en zout en een beetjes bieslookkruiden...dan heb je je eigen light eiersalade. Voor de suiker in de brinta, kun je ook beetje zoetstof gebuiren! Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke bedankt voor de tips,heb wel het voordeel dat mijn gewicht goed is,weeg 65kilo bij 1.74m, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik nergens op hoef te letten.
Kijk op de eetmeter van het voedingscentrum. Daar moet je wel een account aanmaken, maar dan kan je invullen wat en hoeveel je elke dag eet en dan berekent hij hoeveel calcium vet en vitaminen enzo je binnen hebt gekregen.