Verschil tussen verse look en gedroogde lookpoeder?

Hallo,

zijn er veel verschillen (qua vitaminen, positieve stoffen die erin zitten) tussen verse look en gedroogde lookpoeder?

Of maakt dat niet veel uit?

P.S.: klopt het dat look(poeder) helpt om schimmelinfecties (in de keel bijvoorbeeld) te bestrijden?

Ik was van plan om gedroogde lookpoeder in wat yoghurt te mengen en dan dagelijks op te eten, is dat een slecht idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.4K

Het beste antwoord

het verschil is dat gedroogde (knof)lookpoeder minder scherp of gewoon "minder" smaak heeft en door de echte liefhebber niet lekker gevonden wordt...! bovendien moet je véél meer gebruiken van de poeder vorm om enig effect te krijgen.

als je knoflook door yoghurt doet, neem dan maar verse, dan heb je bijna tzatziki... met een stuk komkommer erbij: heerlijk, onderdeel van de griekse keuken! :)

recept: tzatziki: 4 personen
500ml Griekse volvette yoghurt (echt dikke yoghurt of bulgaarse), 1 komkommer, 2 a 3 teentjes knoflook, 1 eetlepel dille (gedroogd), 1/2 citroen, olijfolie, peper en zout.

Tip: zorg voor echte dikke yoghurt (met een stevige kwarkachtige structuur) om de tzatziki goed stevig te houden aangezien je later de komkommer, olijfolie en citroensap gaat toevoegen.

veel knoflook eten is goed/gezond, alleen het maakt je wat minder aantrekkelijk voor (veel) mensen, want je STINKT !
maar de echte liefhebber vindt dat niet erg, het is te lekker om te niet te eten !

dus: ik raad je aan verse look te gebruiken en geen pot gedroogde poeder in huis te halen...!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als dát zo is: grazie milles !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alvast thanks voor het antwoord, klopt het dat look(poeder) helpt om schimmelinfecties (in de keel bijvoorbeeld) te bestrijden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@lionel: heb voor je gezocht, is niet te vinden, maarrrrr knoflook is heel erg gezond en helpt op vele gebieden, dus eet er goed van.
met die schimmelinfectie zou ik maar naar de huisarts gaan, voor de zekerheid.

Andere antwoorden (2)

Verschil is dat verse lool lekkerder is

Toegevoegd na 21 seconden:
look dus
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt het dat look(poeder) helpt om schimmelinfecties (in de keel bijvoorbeeld) te bestrijden?
anneliez
11 jaar geleden
geen idee, maar kwaad zal het niet kunnen.
er is trouwens ook knoflookpasta, lekkerder dan de poeder en lang houdbaar
Er bestaan geen aanwijzingen dat de inhoud van lookpoeder qua ingrediënten afwijkt van verse look:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/30215-knoflookdragees-hoe-worden-ze-gemaakt.html

Toegevoegd na 53 seconden:
nadelig afwijkt (dus niet!).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alvast thanks voor het antwoord, klopt het dat look(poeder) helpt om schimmelinfecties (in de keel bijvoorbeeld) te bestrijden?