Weet iemand hoeveel vitaminen en mineralen er ongeveer in 100gr bruine (zilvervlies)rijstvlokken aanwezig zijn?

Ik zou graag de volgende voedingswaarden te weten willen komen van 100gr bruine (zilvervlies)rijstvlokken:

Vitamine A
Vitamine B1
Vitamine B2
Vitamine B3
Vitamine B5
Vitamine B6
Vitamine B8
Vitamine B11
Vitamine B12
Vitamine C
Vitamine D
Vitamine E

Calcium
Chroom
Chloride
Fosfor
IJzer
Jodium
Kalium
Koper
Magnesium
Mangaan
Molybdeen
Natrium
Seleen
Zink

Ik vind het nergens op Nederlandse en Belgische websites en mijn Engels is niet zo goed, misschien iemand die ze vind op een Engelstalig pagina?

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Rijstvlokken zijn niets meer of minder dan gestoomde, geplette zilvervliesrijstkorrels. Ze bevatten exact hetzelfde als zilvervliesrijst. Per 100g:
1 mg natrium
250 mg kalium
12 mg calcium
300 mg fosfor
157 mg magnesium
1,3 mg ijzer (totaal, 0,0 haem)
0,85 mg koper
10 mcg selenium
4,5 mcg jodium
geen vitamines

Toegevoegd na 1 minuut:
En uiteraard koolhydraten, vezels en eiwitten, voor de volledigheid, maar dat vroeg je niet.
Bronnen: