Is een bak magere franse kwark met cruesli en aarbeien geschikt als ontbijt voor het fitnissen?

Ik fitness in de ochtend en ik wissel mijn maaltijden graag om de dag omdat ik hou van een beetje variatie. Daarom wil ik een keertje voor het fitissen een hele bak franse kwark ( 500ml) en genoeg cruesli erin + een paar aardbeien als ontbijt eten. Is dit geschikt? Of zal ik er een paar boterhammen bij doen? Ik ben 17 jaar, 1,71m lang en ik weeg 62 kilo.

Weet jij het antwoord?

/2500

Neem 150 gram, zeg maar een derde van de bak kwark, eventueel de helft . Een hele bak is erg veel. Cruesli is goed maar omdat het uit een commerciële fabriek komt bevat veel suiker en zout. Beter dus gewone muesli te kopen bij de biowinkel, dan heb je vooral de zeer hoogwaardige havermout als basis met een paar noten en een paar rozijnen etc. Havermout zijn langzame koolhydraten, daar heb je lang iets aan, suiker is namelijk zo `op`` en havermout niet. Die aardbeien zijn top. Kan je in feite eindeloos van eten. Je bent dus goed bezig. Die boterham kan je beter na de sport eten. Wel volkoren nemen!

Nee, Dat zijn vooral koolhydraten met wat eiwit. Als je spiermassa wilt kweken moet je veel meer vet eten. Volle kwark met aardbeien is een beter combi.

Bronnen:
http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100