Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tijdens een duurrecord dien ik rekening te houden met mijn voeding; waar kan ik het beste terecht?

Het gaat om een duurrecord van 60 uur, waarbij ik minimaal 66 uur "wakker" ben. Er zitten een aantal haken en ogen gelijk aan qua voedingsconsumptie. Kan ik de vraag voor een voedingsschema het beste neerleggen bij een diëtist, sportarts, gewichtsconsulent of een totaal ander persoon?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
505

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor mijn gevoel ben je het beste af met de adviezen van een sportarts. Menigeen zal je aanraden om regelmatig koolhydraten te eten of te drinken, al dan niet in de vorm van sportdrankjes of energy drinks. Dat spul werkt wel even maar als je drie etmalen op de been moet blijven kun je beter wat meer eiwitten naar binnen werken en desnoods wat van je lichaamsvet verbranden. Dat voorkomt schommelingen van je glucose- en dus ook je insulinespiegel, waardoor je minder vermoeid raakt. Komt neer op dokter Frank met iets meer calorieën als je niet wilt afvallen. Begin er een paar dagen tot een week voor die recordpoging mee.

Bottom line is schommelingen zoveel mogelijk trachten te voorkomen. Dat geld ook voor opwekkende middelen, zoals koffie. Als je er eenmaal aan begint heb je steeds meer nodig totdat je je belabberd gaat voelen. Gewoon niet aan beginnen en water of thee drinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding