kan je sneeuw eten?

mijn neefje wil graag sneeuw mengen met blauwe energiedrank hij denkt zo slushpuppie te kunnen maken hij dit opeten of word hij dan ziek? ps het is wel schone verse sneeuw

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.4K

Het beste antwoord

Sneeuw is niet slecht, maar koud opeten is niet handig, net als erg koud drinken niet handig is. Hierdoor kun je diaree krijgen.
Tijdens koudweertraining in Noorwegen doe je niets anders als sneeuw gebruiken om eten en drinken klaar te maken.
De bovenste laag gebruik je niet omdat daar rotzooi op/in kan zitten. De laag daaronder kan je heel goed gebruiken als het schone sneeuw is, maar dat zie je makkelijk genoeg.
Ook altijd een paar cm van de bodem afblijven i.v.m. ongedierte en rotzooi.
Zoals in een eerder antwoord: de sneeuw zal wel snel smelten, je zal zien dat je veel sneeuw nodig hebt voor een glaasje water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het kan best, zolang je er maar niet teveel van eet. Of je er ziek van wordt, tja, het is natuurlijk net zo 'schoon' als regen en er zit heel veel lucht in. Als je het doet om vocht binnen te krijgen kan je het beter eerst smelten en koken. Maar als het alleen gaat om een experiment, om het eens te proberen, dan zie ik er geen kwaad in.

De afgelopen dagen heb ik veel honden in de sneeuw zien bijten, die krijgen er ook niets van...

Toegevoegd na 48 seconden:
Overigens denk ik zelfs dat de sneeuw hard smelt als je er energiedrank over giet. Een slushpuppie is meer ijsschaafsel dan sneeuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zou niet ziek worden, als sneeuw gewoon op een schone stoep ligt waar geen modder of echte troep is kan dat gewoon. Door modder en troep kun je eitjes van wormen binnen krijgen. Maar wat jij zegt, schone verse sneeuw, is het antwoord, ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eten van veel sneeuw is af te raden, maar zo'n beetje zal geen kwalijke gevolgen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een hapje sneeuw zal geen kwaad kunnen, maar vanwege de luchtvervuiling zou ik het niet doen..
het vuil wat in de lucht hangt, komt met de sneeuw naar beneden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't Ziet er prachtig uit, die versgevallen sneeuw. Maar die is bedoeld voor buiten. Niet voor mixdrankjes...:).

De hond neemt wel eens een bekkie sneeuw en die leeft nog steeds. Maar behalve eens, vooruit dan, één keertje, een heel klein beetje sneeuw proeven, zou ik je verdere consumptie afraden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou zeggen neem een groet hand sneeuw van een plek waarvan jij of hij denkt dat hij het wel eten kan en doe dit in een glas. Laat het smelten en kijk wat er allemaal in terugvind. Heb je gelijk een proefje.( Misschien kun je het samen destileren :P) Denk dat hij per direct genezen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas gevallen verse sneeuw kan men overal voor gebruiken. (alleen de toplaag)
Don,t eat yellow snow.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee??? :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is er dan mis met gele sneeuw? *nom nom nom* :P
Als je sneeuw eet, raak je onderkoelt en zal je lichaam meer vocht en energie nodig hebben om je warm te krijgen of te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe zit dat dan met een normaal ijsje eten? lijkt mij een beetje overdreven....
Natuurlijk kan je sneeuw eten. Maar let wel op: Als je in gebieden woont waar het zuurgehalte in regen erg hoog is, moet je het absoluut niet eten. Dan is het namelijk wel gevaarlijk. En je mag ook niet het eerste laagje dat op de grond is gevallen eten. Daar komen namelijk alle gassen die in de lucht hingen in. Het bovenste laagje is schoon en kan je heel goed eten. Wat het schoonste is om het van een hoger plekje te halen dan van de grond. Bijvoorbeeld een tak (meer dan 1 m boven de grond in verband met dieren die hun behoefte doen).
En er is nog een gevaar aan verbonden. Nooit teveel sneeuw eten. Dat is te koud en dat kan je maag niet aan. Geen grote happen.
Veder is het goed. Eet smakelijk!
(ik eet als ik dorst heb in het bos ook altijd sneeuw)