Gezond of ongezond

Smorgens niets, smiddags 4 krentenbollen, savonds normaal
Avond eten, 9u; 5 broodjes of 8 beschuit met gesmolten kaas. Elke dag 1 pak sinaasappelsap opdrinken + halve pot appelmoes bij avondeten

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is natuurlijk niet super gezond, als je 8 beschuitjes eet met gesmolten kaas...

Ik maak hier uit op dat je ná het avondeten, rond een uur of 21.00, nog eens 8 beschuitjes met kaas eet. Nee, dat lijkt me niet erg gezond (tenzij je broodmager bent en nodig moet aankomen van de dokter). Waarom 8 en niet 1 of 2? De hoeveelheden kunnen makkelijk naar beneden bijgesteld worden. Scheelt ook weer in het aantal rollen beschuit dat je wekelijks in huis moet halen.

Toen ik het eerste las, dacht ik: abslúút ongezond. Het ontbijt is het allerbelangrijkste, de start van de dag. En dan 4 krentenbollen, nou ja,. elke dag is het dan ook niet meer gezond hoor. en na het avondeten nog 5 broodjes?! en een halve pot is echt veelsteveel. of je eet te weinig, of teveel. verdeel het over de dag en wel ontbijten voortaan he! je zal merken dat je je dan veel fitter voelt.

Begin met een gezond ontbijt, verdeel je eten over de dag, schaf die broodjes 's avonds af en vervang die door bijvoorbeeld een appel - veel beter dan appelmoes. Als je je eten normaal over de dag verdeelt, heb je 's avonds echt geen puf meer om 5 broodjes (met wat?) weg te krijgen.

Nee, niet gezond, veel te eenzijdig

Je hebt geen gezond voedingspatroon. Op deze manier krijg je én een overmaat aan snelle koolhydraten binnen waardoor je voortdurend honger hebt en te weinig voedingsstoffen door de eenzijdigheid. Ik mis groente, fruit (vruchtensap is net als frisdrank een suikerbom) en andere eiwitbronnen dan kaas. Misschien bij je avondeten? Als je brood geen volkorenbrood is dan zou dat ook een verbeterpunt kunnen zijn. Het zou ook al schelen als je de helft van je lunch als ontbijt zou nemen. Je kunt er misschien een poos mee wegkomen maar jouw voedingspatroon leidt onherroepelijk tot gezondheidsproblemen.

Wat jij wilt doen is niet alleen maar ongezond, maar ook nog es onefficiënt! Ontbijt overslaan is lulkoek, moet je niet doen! Wat is je doel??

Dat is een ongezond eetpatroon, want: - Je begint te laat op de dag met eten, je lichaam heeft ook ontbijt nodig. Eventueel kan je wat later op de ochtend als je 's ochtends echt geen hap door je keel krijgt, maar niet pas 's middags. - Geen 'echt' fruit (tenzij er fruit in je avondeten zit). Appelmoes en sinaasappelsap zijn niet vergelijkbaar met echt fruit (vers, gedroogd of uit vriezer), en dat heb je wel echt nodig. Je mag hoogstens 1 portie fruit vervangen door fruitsap. En je moet ook varieren met verschillende soorten fruit. - Waar zijn de gezonde dingen als vers fruit en groente, rauwe groente, zaden en pitten, noten, peulvruchten en vlees/vis/vegetarische vervangers? Als die allemaal in je avondeten moeten zitten om genoeg per dag te krijgen, is het wel een heel grote avondmaaltijd. Als je al deze dingen mist, heb je echt erg weinig variatie. En sowieso heb je dat al, als je elke dag bijna hetzelfde eet, op het avondeten na. Daarnaast nog een paar vraagtekens: - Hoeveel gram groente zit er bij je avondeten? Zit er ook rauwe groente bij? Als je alleen bij je avondeten groente gebruikt, is de kans redelijk groot dat je te weinig groente eet. - Zijn je krentenbollen en broodjes wit, bruin of volkoren? Wit en bruin zijn niet erg gezond, volkoren wel.

ongezond, als je gezonder wilt eten, niet s'avonds laat eten maar een normaal ontbijt met granen/tarwe en de appelmoes is ook niet echt gezond, maar beter dan de meeste andere sausjes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100