In welk voedsel zit veel vitamine B?

Ik heb de laatste tijd veel last van haaruitval en na wat onderzoek ben ik erachter dat ik te kort heb aan vitamine B. Maar welk voedsel bevat veel vitamine B?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De beste voedingsbronnen die vitamine B bevatten zijn yoghurt, biergist, lever, noten, volkoren granen en groene groenten.

Sommige voedingsstoffen, zoals suiker, vergroten bovendien de behoefte aan vitaminen B. Het is dus aangewezen om deze stoffen zo veel mogelijk te mijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Voedingsmiddelen rijk aan alle vitaminen B
Lever
Biergist
Rauwe tarwekiemen
Rijstzemelen, op ongeslepen bruine rijst
Varkensvlees
Lamsvlees
Wild
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog een die ook heel lekker is op brood met kaas en in sausjes ed MARMITE je kunt het vinden op de broodbeleg afdeling van de suup in kleine bruine potjes met een geel deksel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook omega 3 6&9 proberen is goed voor huid en haar. Of gewoon vitamine b elementen kopen bij de drogist, als aanvulling op je dagelijkse voedsel. Bij mij werkt het
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Druiven, Walnoten, Zwarte trosbes.